در گفت و گو با سرپرست شهرداری لنگرود مطرح شد
کد خبر: ۱۰۵۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰ 26 July 2022

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از گیلان مصطفی طالبی، سرپرست شهرداری لنگرود از بدنه شهرداری لنگرود بوده و  ۲۷ است که از  پرسنل این شهرداری می‌باشد.

  به موجب آشنایی وی با وظایف شهرداری و شناخت کافی از امور شهری ، آسیب ها و نقاط قوت شهر در این مدت ،عملکرد قابل قبولی را  در دوره سرپرستی خود در ۱۲ماه گذشته بجا گذاشته است ، به گونه ای که  شورای اسلامی  شهر لنگرود بعداز عدم تایید دومین شهردار انتخابیشان از سوی  استانداری وی را با اکثریت آرا (  ۷ رای از ۷ عضو شورا)  بعنوان شهردار شهر لنگرود انتخاب  نمود و جهت تایید به استانداری معرفی کردند.

  با مصطفی طالبی که  تقریبا یک سال از عمر  سرپرستی  وی در شهرداری لنگرود می گذرد ، گفت و گویی اختصاصی داشتیم.

 ¶¶ وی در آغاز این گفت و گو با بیان اینکه عمده ترین اقدامات شهرداری لنگرود در دوره سرپرستی وی  بیشتر در حوزه زیربنایی و عمرانی شهر بوده است، اظهار داشت:  ساماندهی جایگاه زباله آلمان لنگه، به روز شدن ایستگاه زباله میانی شهر ، توزیع عادلانه بودجه شهر و شهرداری در محلات مختلف، خصوصاً در محلات کم برخوردار و حاشیه شهر،  لوله گذاری دفع آبهای سطحی و آسفالت معابر ، تحقق کامل بودجه سال ۱۴۰۰ ، به روز رسانی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری،  موافقت با بازنشستگی تعدادی از کارکنان و پرداخت  کامل حق سنوات آنان از مهمترین دستاوردهای ما در این دوره این بوده است.¶¶

مصطفی طالبی در ادامه با بیان اینکه  شهرداری لنگرود در این دوره از پرداختن به امور روبنایی بیرون آمده و بیشتر به کارهای زیربنایی پرداخته است، خاطر نشان کرد:  علیرغم اینکه شهرداری  با سرپرستی اداره  شده است اما نه تنها  هیچ یک  از کارهای عمرانی و فرهنگی شهر  زمین نمانده بلکه در بیشتر موارد پیشتاز هم بوده است.

وی سپس به اهمیت  طرح تکریم ارباب رجوع در شهرداری  اشاره کرد و گفت: طرح تکریم ارباب رجوع یکی از مواردی است که سبب ایجاد رضایتمندی شهروندی می شود.

وی افزود: در لنگرود علاوه بر روزهای سه شنبه درب شهرداری هر روز بر روی شهروندان محترم باز است و مردم  بدون واسطه می توانند  با شهردار ملاقات داشته باشند.

##برپایی میز خدمت در محلات مختلف شهر:

 طالبی بر پایی میز خدمت در محلات مختلف شهر را  جهت بررسی مسائل عمده شهری همراه با اعضای شورا و نماینده مردم شهرستان  را از دیگر اقدامات مدیریت شهری لنگرود در راستای کسب رضایتمندی شهروندی عنوان کرد و در  راستای اجرای  توزیع عادلانه امکانات رفاهی به احداث پارکی در انزلی محله  خبر داد که در این دوره  انجام شده است.

##مجموعه مدیریت شهری لنگرود نسبت به امور فرهنگی و ورزشی اهتمام ویژه دارد

‌سرپرست شهرداری لنگرود سپس  بودجه سال  ۱۴۰۱ شهرداری را مبلغ  ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و  با بیان اینکه نگاه شهرداری و شورای  اسلامی شهر لنگرود صرف نظر از اینکه نگاهی عمرانی  است  که جزئ وظایف شهرداری به شمار میرود است،  تصریح کرد:  شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود در کنار امور عمرانی نسبت به امور فرهنگی و ورزشی اهتمام ویژه داشته و دارد  چرا که معتقدیم پرداختن به امور فرهنگی  نوعی سرمایه گذاری  در دراز مدت است که در نهایت به نفع شهر و شهرداری  خواهد بود.

 

‌##احداث اولین پارک بانوان در شهر لنگرود:

طالبی در ادامه این گفت‌وگو از اقدام شهرداری لنگرود جهت احداث اولین  پارک بانوان لنگرود خبر داد و گفت : شهرداری لنگرود در نظر دارد در محوطه مازاد بر نیاز سازمان چای  واقع در کاسگر محله  اولین پارک بانوان شهر لنگرود را احداث نماید‌.

وی خاطرنشان کرد: در راستای احداث  این پروژه   با سازمان چای  مکاتباتی صورت گرفته است و مسوولین شهرستان اعم از فرماندار محترم ، امام جمعه معزز، اعضای محترم شورای شهر نیز نسبت به تحقق  این پروژه‌ اهتمام ویژه دارند و  همگی پای کار هستند.

از طالبی در خصوص  چگونگی فراهم نمودن بستر شهر لنگرود برای ورود سرمایه گذاران از سوی شهرداری سوال کردیم که وی در پاسخ گفت: سرمایه‌گذار به کسی اطلاق می شود که بتواند کار نو و جدیدی  در راستای ایجاد درآمد و اشتغال پایدار شهری ارائه نماید و  هرگاه  سرمایه گذاری چنین برنامه ای  به شهرداری لنگرود  ارائه دهد  مورد استقبال ،قرار خواهد گرفت.

از سرمایه گذارانی که در شهر لنگرود اشتغال و درآمد پایدار  ایجاد کنند ،استقبال میکنیم .

وی با بیان اینکه  بستر لازم در شهر لنگرود جهت  ورود سرمایه‌گذاران فراهم  است، گفت: دیدگاه  همه مسوولین شهرستان  اعم از نماینده محترم ،فرماندار معزز، اعضای محترم شورای شهر و  استاندار محترم این است که از حضور  سرمایه گذارانی  که سبب ایجاد اشتغال و درآمد پایدار می شوند در شهر ها استقبال شود  و مساعدت‌های ویژه در چارچوب قانون برای حمایت سرمایه گذاران  اعمال گردد و ما نیز از حضور سرمایه گذاران  در شهر لنگرود استقبال می‌کنیم.

مدیریت پسماند بزرگترین دغدغه ی مدیریت شهری لنگرود:

طالبی در ادامه این گفت‌وگو  دغدغه ی  مدیریت شهری لنگرود را مدیریت پسماند به خصوص در مبحث اجرای  « طرح تفکیک زباله از مبدا»  عنوان کرد و افزود:  مهمترین مسئله ای که در مدیریت پسماند مهم  است کاهش تولید زباله  است.

وی خاطر نشان کرد:؛  شهرداری لنگرود جهت تفکیک زباله از مبدا و اجرای درست این طرح,  پیمانکار جذب نموده است و آموزش هایی نیز  جهت اجرای این طرح در مبدا تولید زباله « منازل»  با کمک شهرداری و  شرکت مذکور  به شهروندان انجام گرفته است.

سرپرست شهرداری لنگرود تصریح کرد:  سامانه«  بهروب» در لنگرود فعال شده  به طوری که با تماس شهروندان ،زباله تفکیک شده از آنان دریافت  چو هزینه  آن پرداخت می گردد.

##نصب اولین نماد تفکیک زباله از مبدا در شهر لنگرود:

 وی  یادآور شد: شهرداری لنگرود برای اولین بار در استان گیلان اولین نماد تفکیک زباله  از مبدأ را  در پارک فجر نصب کرده است.

سرپرست شهرداری لنگرود خاطرنشان کرد:  استقبال شهروندان در اجرای طرح تفکیک زباله بسیار خوب بوده و با ما همراه  هستند به طوری که  در آغازین روزهای اجرای این طرح که  جمع‌آوری روزانه پسماند خشک حدود ۱۰ کیلوگرم بود، امروز به روزانه ۶۰۰ کیلو گرم جمع آوری پسماند خشک  رسیده است که بسیار جای خوشحالی  دارد.

## کارخانه کمپوست لنگرود ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد:

مصطفی طالبی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار ما  که کارخانه کمپوست لنگرود در چه مرحله ای است ، اظهار داشت:  کارخانه کمپوست  لنگرود ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم اکنون  پیمانکار پروژه  در حال احداث  سالن تخمیر این پروژه  است .

با جذب کامل  اعتبارات تخصیص یافته  پروژه کارخانه کمپوست  تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسدسرپرست شهرداری لنگرود  یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود   با جذب  کامل بودجه تخصیص یافته احداث پروژه که  بیش از پنجاه میلیارد تومان است (  بودجه اتمام پروژه کارخانه کمپوست لنگرود به بیش از ۵۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است )  و جذب  اعتباری قریب به ۴۰ میلیارد تومان   بابت  هزینه های جانبی مثل احداث راههای دسترسی، خرید  ماشین آلات و  .... تا پایان سال‌جاری  پروژه مذکور به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری لنگرود دستگاه «ویندرو ترنر»  دستگاه تبدیل زباله به کود کمپوست را  از کشور آلمان خریداری کرده و تحویل گرفته  است و به محض اینکه سالن تخمیر آماده شود، قابلیت نصب و بهره‌برداری دارد.

طالبی خاطرنشان کرد از آنجایی که بحث ساماندهی زباله در استان گیلان  به مسئله  ابر چالش تبدیل  شده است از این رو پروژه هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند برای اتمام  در اولویت قرار دارند.

وی اضافه کرد: ریاست محترم جمهور و معاونت محترم ایشان جناب آقای میرکاظمی( طی سفری که به لنگرود داشتند)  نیز بر این امر اهتمام  دارند و انشالله  امید داریم   با جذب  بودجه اختصاص داده شده به این پروژه و با توجه به پشتکاری که پیمانکار محترم پروژه دارند، شاهد افتتاح کارخانه کمپوست لنگرود تا پایان سال‌جاری باشیم.

در لنگرود مدیریت یکپارچه ، اتحاد و همدلی وجود دارد

طالبی  سپس از اتحاد و همدلی مدیران شهرستان و استان صحبت به میان آورد و از وجود  مدیریت یکپارچه در شهرستان لنگرود سخن گفت و افزود: در اصل ۱۱۰ قانون اساسی شوراها از وظایف عمده شورا از جمله شورای شهر  تشریک مساعی شهروندان است و ما به دنبال این هستیم که همدلی و اعتمادسازی بین شهروندان و ادارات و دستگاه های مختلف به وجود بیاید.

وی افزود : شهرداری  یکی از از  سازمان هایی  است که با همه دستگاه ها و ادرات همچون؛ ، آب برق ، گاز ،فاضلاب ،مخابرات و ... ارتباط تنگاتنگ و تعامل  دو سویه دارد و هیچ دستگاهی بدون همکاری و تعامل با شهرداری نمی‌تواند به ارائه خدمات مطلوب در  شهر بپردازد.

 طالبی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهر لنگرود چنین فضایی برقرار است و این حلقه مودت و تعامل  بین همه ی ادارات و سازمانها و شهرداری وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه همه مسئولین شهر و شهرستان در زمان تصدی شان به میزان توانایی و امکانات موجود و اعتبارات اختصاص یافته زحمت کشیده‌اند، گفت:  ما نباید اقدامات مدیران شهری قبلی شهر لنگرود را  نادیده بگیریم.

وی اضافه کرد: بنده معتقدم توسط مدیران قبلی بستر فراهم شده تا امروز ما  بتوانیم راحت تر کار کنیم.

طالبی یادآور شد:  بنده عضوی از خانواده بزرگ شهرداری لنگرود هستم و در طول ۲۷ سال از سابقه ی کار خود در این شهرداری با ۱۴ شهردار کار کرده ام و تجربه  کسب نموده ام  و چیزهای بسیار  آموخته ام.

وی  با بیان اینکه هیچ شهردار و هیچ مدیری به تنهایی نمی تواند موفق باشد، موفقیت مدیران را در گرو تلاش ها و زحمات کارکنان و کارگران آن مجموعه عنوان کرد و افزود:  مدیر نقش هماهنگ کننده یک سازمان یا دستگاه یا اداره را دارد  و این زحمات کارکنان و کارگران  است که  منجر به موفقیت می‌شود.

از انتقادات توام با راهکار استقبال می‌کنیم:

سرپرست شهرداری لنگرود در ادامه از پیشنهادات سازنده شهروندان در زمینه های مختلف استقبال نمود و گفت:  همه شهروندان می توانند در راستای آبادانی هرچه بیشتر شهرمان انتقاد کنند اما انتقاد صرف کافی نیست و زمانی انتقاد می تواند موثر واقع شود که  همراه با راهکار باشد .

وی خطاب به شهروندان  افزود : از شهروندان می خواهم که خود را با شهرداری بیگانه ندانند و شهرداری را از خودشان بدانند و در امور مختلف شهر مشارکت کنند  چرا که ما با وجود شهروندان میتوانیم موجبات موفقیت بیشتر ی  را در مدیریت شهری  رقم بزنیم.

سرپرست شهرداری لنگرود  در پایان  در خصوص تکریم ارباب رجوع و تکریم کارکنان و کارگران شهرداری گفت : بنده معتقدم که باید امنیت شغلی کارگران و ضریب شرافت شغلی و ضریب شأنیت پرسنل کاملاً در شهرداری فراهم شود و از طرفی ارباب رجوع مورد اکرام قرار بگیرد چرا که انضباط اداری  بسیار مهم است.

زهرا رگان: خبرنگار و عکاس تابنک گیلان

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار