مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از نصب و راه‌اندازی پست موبیل آهودشت در شهرستان کرخه و ۴ پروژه دیگر با ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۲۳۲ میلیارد ریال در این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 23 July 2022

محمود دشت‌ بزرگ اظهار کرد: در راستای آماده سازی و تقویت شبکه به منظور گذر از پیک بار سال ۱۴۰۱، این پروژه‌ها در تیرماه سال جاری نصب و آماده بهره‌برداری شده‌اند.

وی تصریح کرد: این ۵ پروژه شامل نصب و راه‌اندازی یک دستگاه پست موبیل ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت به ظرفیت ۱۲ مگاولت آمپر و یک فیدر خروجی در پست آهودشت، تعویض دو دستگاه کلید هوایی ۳۳ کیلوولت خروجی ترانسفورماتور در پست آهودشت، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه فیدر ۳۳ کیلوولت در پست عبدالخان، نصب و راه‌اندازی دو دستگاه فیدر ۳۳ کیلوولت در پست مارون یک و نصب و راه‌اندازی یک دستگاه بانک خازنی ۳۳ کیلوولت در پست اندیمشک اصلی به ظرفیت ۴.۸ مگاوار است.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، دشت‌ بزرگ با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها بیش از ۲۳۲ میلیارد ریال بوده است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ایجاد ظرفیت جدید جهت کاهش محدودیت‌ها و جلوگیری از خاموشی به مشترکین، بهبود افت ولتاژ و شاخص‌های فنی شبکه و کاهش بار ترانسفورماتورها و فیدرهای مجاور و کاهش انرژی توزیع نشده، محقق شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: علاوه بر پروژه‌های فوق، ۵ پروژه مصوب بخش بهینه سازی برای آمادگی تابستان سال‌ جاری شامل جایگزین نمودن بریکر به جای پاور فیوز در پست‌های فرعی شوشتر، میانرود و میانکوه، نصب و راه‌اندازی دو دستگاه فیدر ۳۳ کیلوولت در پست میانکوه، افزایش ظرفیت ترانسفورماتور ۱۳۲ کیلوولت از ۳۰ به ۵۰ مگاولت آمپر در پست مدرس دزفول، با ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۵۴۱ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار