یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به کتابخانه مرکزی اراک تخصیص یافت .
کد خبر: ۱۰۵۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ 22 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح کتابخانه مرکزی اراک تخصیص یافت.
اصغر امیرنیا در محل میز ارتباطات مردمی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح فرهنگی از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.
وی گفت: در سفرهای رئیس جمهوری، اعتبار مناسبی برای  تمامی طرح های عمرانی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اختصاص می یابد تا این طرح ها که مربوط به بیت المال است بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار گیرد و  حلاوت این فضاهای فرهنگی که از دولت های قبل نیمه تمام باقی مانده به ثمر بنشیند.
نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی افزود: تالار مرکزی نیز پیشرفت قابل توجهی دارد و مقرر شده با تزریق اعتبارات مناسب این طرح نیز برای طرح تا پایان سال و یا در سال آتی به اتمام برسد و با پیگیری و تامین اعتبارات، شاهد شکوفایی فرهنگ و هنر در استان مرکزی باشیم.
امیرنیا گفت: استان مرکزی مهد پرورش علما و فضلا است که نقش برجسته ای در عالم تشیع و ایران ایفا کردند.  
وی افزود: اکنون بیست و نهمین سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی است و تمام نمایندگان دستگاه‌های مختلف به منظور بررسی درخواست ها، شکایات، چالش ها، مسائل و مشکلاتی که وجود دارد در استان حضور یافتند تا گام های موثرتری در راستای رفع آین مشکلات بردارند.
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی این جامعه هدف گفت: بیشتر درخواست های مطرح شده درخصوص مساعدت از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت به اصحاب فرهنگ و هنر استان بود که بتوانند رونقی به فعالیت های خود که در این عرصه ایجاد و توانمندی های خود را گسترش دهند.
امیرنیا ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیشترین آسیب را جامعه هدف فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی به جز نویسندگان و هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی متحمل شدند که این قشر نیز درخواست دریافت تسهیلات را داشتند، هر چند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد بضاعت به افرادی که عضو صندوق اعتباری هنر هستند دربازه های زمانی متفاوت، مساعدتی به عنوان پرداخت می‌کند، اما این میزان کافی نیست و امید است بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی به گونه ای باشد که بتواند به نوعی یاریگر اصحاب فرهنگ و هنر باشد و امید دوباره ای بر پیکره این قشر فرهنگی تزریق کند.
او اضافه کرد: امید است این ویروس منحوس از جامعه رخت ببندد و مردم با آرامش خیال علاوه بر تولید آثار به اجرای تئاتر هم بپردازند، چرا که بر اساس  فرمایشات رهبر معظم انقلاب یک تئاتر می تواند به اندازه چندین خطابه در منبر عمل کند و  یا یک نوشته و کتابی که ماحصل زندگی چندین ساله افراد است می تواند در جامعه اثرگذاری بالایی داشته باشد و در جامعه ماندگار باشد و به نوعی با خلق زیبایی ها به زبان هنر در قالب تصویر، نوشته، فیلم و حتی فضای مجازی، مردم را از این ظرفیت بهره مند کنند.
امیرنیا گفت : عضویت مجدد برخی هنرمندان در صندوق اعتباری هنر و دریافت تسهیلات و بیمه، رفع اختلافات و شبهات درخصوص خرید و فروش املاک موقوفه مربوط به حوزه اداره کل اوقاف و امور خیریه همچنین توزیع مطبوعات و فعال شدن کتابفروشی ها از دیگر مطالبات جامعه فرهنگ و هنر استان بود که دستورات لازم در این راستا انجام شد و امید است سفر رئیس جمهوری منشا خیر و برکات باشد و با یک برنامه ریزی مدون، علاوه بر تامین نیازهای مردم به ویژه قشر فرهنگی جامعه، رابطه صمیمانه مردم با انقلاب را نیز استحکام بخشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار