معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر در نشست تودیع و معارفه مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه مطرح کرد:
معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر  گفت: بعد ارزشی، بین المللی، مردم نهاد بودن و حضور جوانان در جمعیت هلال احمر از ویژگی‌های ارزنده این جمعیت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵ 20 July 2022

بعد ارزشی و بین المللی دو ویژگی ارزنده جمعیت هلال احمر استبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نامدار عبداللهیان در نشست تودیع و معارفه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار کرد: اولین ویژگی خدمات هلال احمر این است که دارای بعد ارزشی است، مردم نهاد بودن و حضور جوانان در جمعیت و بعد بین المللی از دیگر ویژگی‌های این جمعیت می‌باشد که افتخاری برای دارندگان لباس مقدس جمعیت است.

وی با اشاره به موضوعات مورد توجه جمعیت هلال احمر افزود: داوطلب فردی است که فارغ از نگاه استخدامی بوده و به دولت در بحران‌ها کمک می‌کند، یکی از کار‌های اصلی ما در حال حاضر ساماندهی نیروی انسانی شامل کادر رسمی و امدادگران، نجات گران و داوطلبان است که تا حدودی در این راستا پیشرفت داشتیم و امیدوارم علی رغم مشقت‌ها و محدودیت‌ها حداقل معیشت، حقوق اداره کار و بیمه را برای این نیرو‌ها فراهم کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در خصوص کادر رسمی، بر اساس قوانین هر دو نفر که خارج می‌شوند یک نفر باید استخدام و جایگزین شود، بر اساس بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم آیین نامه جذب در جمعیت موجود نیست و در صدد طراحی آن بر آمدیم که خوشبختانه این آئین نامه تقریبا آماده شده و با چکش کاری نهایی، جمعیت هلال احمر دارای آیین نامه جذب و استخدام می‌شود.

عبداللهیان با اشاره به تجهیزات و امکانات به عنوان یکی دیگر از دغدغه‌های مهم جمعیت، خاطر نشان کذد: باید در جمعیت تجهیزات و امکانات خوبی وجود داشته باشد امکانات ما در حال حاضر ضعیف و شبکه امداد و نجاتمان به شدت فرسوده است که نیازمند ترمیم است بنابراین در حال خریداری ماشین آلات هستیم و در این زمینه اعتبارات خوبی اخذ کردیم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر بعد از آستان قدس رضوی بیشترین موقوفات را داراست، تصریح کرد: یک نهضت در همین راستا راه اندازی شد تا ظرفیت نسبی هر استانی در کمیته رایزنی و ترتیب اثر داده شود. عایدات آن هم باید برای استان باشد، البته استان کرمانشاه موقوفات کمتری دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به اهمیت عدم وابستگی بودجه جمعیت به اعتبارات دولتی، گفت: نباید بودجه‌های خود را وابسته به دولت کنیم اگر چه در حال حاضر حدود ۷۰ درصد آیت بودجه از درآمد داخلی و از شرکت‌های جمعیت و تنها ۳۰ درصد از آن از بخش دولتی تامین می‌شود، اگر تدبیر مدیریت خوبی اتخاذ شود از آن ۳۰ درصد هم بی نیاز می‌شویم، یکی از مشکلات ما این است که نقش خیرین و اعتماد آن‌ها نسبت به هلال احمر کمرنگ شده که نیازمند اعتماد سازی است باید بیشتر از نقش خیرین بهره ببریم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف جمعیت در برنامه ششم توسعه آموزش همگانی است که نیازمند آماده شدن بستر‌های لازم آن هستیم، ادامه داد: با نمایندگان مجلس سازشی و تعارفی کار نکردیم بلکه تعاونی و رابطه حسنه با آن‌ها داشته ایم، مورد مهم دیگر در برنامه هفتم این است که در جمعیت هلال احمر معاونت برنامه ریزی نداریم در حالی که برای ارتقا سازمان نیازمند برنامه ریزی هستیم، در همین راستا در صدد احیای معاونت برنامه ریزی خواهیم بود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار‌ها ایران یک کشور حادثه خیز است، به همین دلیل باید نیروی آماده و جوان داشته و همه بستر‌ها را فراهم کنیم تا به هدف نهایی برسیم، استان کرمانشاه که برای ما بسیار مهم است هم یک استان حادثه خیز است و حوادثی در آن رخ داده برای انتصاب مدیر عامل جمعیت کرمانشاه گزینه‌های بسیاری مطرح شد، اما باید خدمتی به این منطقه و فردی با رزومه قوی منتصب می‌شد.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر در ادامه برخی ویژگی مدیران را برشمرد و گفت: مدیر نباید قرار داشته باشد چنین مدیری فردی است که ارتباطی خوب با ستاد دارد، خوشبختانه محمدی جزو این افراد است وی از یک خانواده ارزشی و پیشتر در دو استان مدیریت کرده است، تجربه و سوابق ارزنده دارد، حقیقتا کرمانشاه حق زیادی به گردن نظام دارد و بیش از این باید به آن توجه شود، چه افتخاری بالاتراز این که یک رویداد فرهنگی، ملی و جهانی به نام اربعین در این استان باشد قطعا باید به این کریدور توجه ویژه شود.

عبداللهیان تاکید کرد: انتخاب مدیر عامل جدید جمعیت استان کرمانشاه، انتخاب جمعیت بود و یقینا در کنار او خواهیم بود، در ادامه به سخن رئیس فدراسیون صلیب سرخ جهانی درباره جایگاه جمعیت کشور ایران اشاره می‌کنم که آن را جزو ۵ کشور برتر دنیا دانست و باید یکی از هدف گذاری‌های ما تقویت ارتباط با جمعیت باشد.

در ادامه این نشست محمد باقر محمدی سرپرست جدید جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ضمن قدردانی از مسئولین جمعیت هلال احمر و حسن اعتمادشان، اظهار کرد: سپاسگزارم که فرصت خدمتگزاری به مردم استان کرمانشاه را پیدا کردم که با این سرزمین بیگانه نیستم، در حوادث، سوانح و مسائل فرهنگی و اجتماعی خود را از پیکره استان کرمانشاه می‌دانیم.

وی افزود: وابستگی به هیچ حزب، دسته و گروهی ندارم اگر چه متاسفانه در فضای مجازی بحث‌هایی مطرح و در حق برخی نمایندگان اجحاف شد، تلاشم این است که خدمت بیشتری را به مردم کرمانشاه ارائه دهم، اما اینجانب با سفارش هیچ فردی به این سمت منصوب نشدم و گزینه جمعیت بودم.

وی افزود: امید است با همراهی و همدلی تک تک مردم استان خدمات شایان و ارزنده‌ای به استان داشته باشیم، تلاش ما استفاده از پتانسیل موجود در استان خواهد بود، سرمایه‌های عظیم جمعیت هلال احمر که خوشبختانه میلیون‌ها نفر از این‌ها را در کشور داریم امیدوارم ما هم مانند سایر استان‌ها از این پتانسیل عظیم جمعیت هلال احمر بهره برده و با همگرایی و هم افزایی استان کرمانشاه را موفق‌تر تحویل بدهیم، توجه به توزیع امکانات حداقلی بر اساس حادثه خیزی مناطق یکی از کار‌هایی است که باید انجام شود و متاسفانه استان کرمانشاه هنوز هم درگیر زلزله ۹۶ است و آلام آن التیام نیافته، استان کرمانشاه به عنوان تکیه گاه در استان‌های غربی کشور و در آینده به عنوان پایگاه منطقه غرب کشور هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار