کد خبر: ۱۰۵۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸ 20 July 2022

به گزارش تابناک یزد، این روزها افزایش نامتعارف و چندبرابری اجاره بها به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های مستاجرین یزدی قلمداد می شود؛ مهمی که کاسه صبر تحمل یزدی ها را در این شرایط دشوار اقتصادی لبریز کرده و ورود جدی و البته کارساز مسئولان به این مسئله امنیتی و اجتماعی را می طلبد.
سید امیریاسینی، رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک استان یزد، در خصوص گلایه مند بودن مردم از افزایش اجاره بهای مستاجرین و ناتوانی آن‌ها در پرداخت گفت: طبق دومین مصوبه هماهنگی شورای عالی قیمت‌ها حق افزایش قیمت برای کلان شهرها ۲۵ درصد و برای شهرهای کوچک از جمله یزد ۲۰ درصد می‌باشد و هر قیمتی که از این مقدار افزایش تجاوز کند به منزله جرم و قانون‌شکنی است.
یاسینی درواکنش به شایعه تخلف املاکی‌ها در گرانی‌های اخیر توضیح داد: افزایش قیمت هیچ ارتباطی با املاکی‌ها ندارد، مقدار افزایش قیمت مشخص و همچنین مطابق با پیشنهاد مالک می‌باشد. اگر قیمت بالا برود تعداد معامله‌ها پایین می‌آید. املاکی‌ها وظیفه دارند قیمت‌ها را در نزدیکی هم قرار بدهند تا قیمت‌های موجی را به قیمت مستاجری برسانند.
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک یزد همچنین با اشاره به اینکه اجاره بهای استان به دلیل قطب پزشکی و صنعتی شدن در سطح کلان شهرهاست توضیح داد: طبق گفته‌های جلسات برگزار شده تعداد ۲۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی شده که مسئولین باید چاره‌ای برای آن پیدا کنند. اگر همین واحدها وارد چرخه اجاره و رهن بشود بازار تنظیم خواهد شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد طبق پیشنهادی که داده شد شرکت‌های بزرگ مانند چادر ملو باید بتوانند واحد‌های کارگری خود را برای سکونت کارگران‌شان تامین کنند‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار