مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی، نصب کنتور هوشمند بر روی تمام چاههای مجاز استان را الزامی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۵۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳ 19 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، عزت اله آمری در جلسه مشترکی که با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و مدیران ستادی و شهرستانی هر دو سازمان با محوریت ارائه خدمات به کشاورزان و مدیریت بهتر تأمین و مصرف آب در بخش کشاورزی در محل سالن جلسات شرکت آب منطقه ای مرکزی برگزار شد افزود: ارائه مجوز افزایش قدرت و پمپاژ ثانویه برای کشاورزانی که طرح سیستم آبیاری نوین را اجرا کرده اند مشروط به نصب کنتور خواهد بود.
وی با تأکید بر اهمیت برگزاری این جلسات مشترک گفت: با توجه به وضعیت منابع آب استان ضرورت دارد برای هم اندیشی و هماهنگی دیدگاهها و فعالیت های هر دو سازمان به منظور رسیدن به اهداف برنامه های سازگاری با کم آبی جلسات مشترک و کارشناسی به صورت مداوم برگزار شود.
مهندس آمری افزود: ما دو نهاد دولتی هستیم که تابع سیاست های وزارتخانه متبوع خود بوده و در حال حاضر باید دید کلان و فرا سازمانی به مسئله آب داشته باشیم.
وی ادامه داد: هر دو مجموعه دارای ظرفیتهای قانونی مختص به خود هستند که باید در راستای صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف آب به کار ببندند و ارائه راهکارهای عملی و کارشناسی برای افزایش تقاضای کشاورزان به اجرای سیستم های نوین آبیاری و نصب کنتورهای هوشمند باید از اهداف مهم برگزاری جلسات مشترک باشد.
وی بر تشکیل کمیته ای فنی متشکل از کارشناسان هر دو سازمان برای ارائه سازوکاری عملی برای پاسخ به استعلامات طرح های آبیاری نوین تأکید و خواستار تداوم چنین جلساتی در راستای حل و فصل موانع و همگرایی بیشتر در راستای خدمت رسانی مطلوب به کشاورزان و بهره برداران استان شد.
علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: آب نه تنها در کشور بلکه در دنیا به یک چالش جهانی تبدیل شده است و با در نظرگرفتن شرایط ویژه ای که در آن قرار داریم باید تدابیری ویژه ای بیندیشیم.
وی با اشاره به اینکه دیگر آب کافی در اختیار نداریم گفت: باید به سمت افزایش بهره وری بخصوص در بحث استفاده از آب موجود برویم.
مهندس صفری افزود: موضوع و مسائل سازمان جهاد کشاورزی در بحث سامانه های نوین آبیاری یک موضوع فراسازمانی است و هدف از اجرای آن نیز صرفه جویی در مصرف آب می باشد که دغدغه اصلی شرکت آب منطقه ای است.
وی با تأکید بر دغدغه های مشترک بخش کشاورزی و شرکت آب منطقه ای خواستار استفاده از آب چاههای مجاز پروانه دار با روش سیستم های نوین آبیاری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار