معاون نظارت و پایش محیط زیست استان همدان با بیان اینکه بیشتر آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از پساب خروجی و هوا بوده است، گفت: امسال 7 واحد سلیس کوبی شهرستان ملایر پس از عدم توجه به اخطاریه زیست محیطی با دستور مقام قضائی پلمب شدند.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 06 October 2015
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان همدان با بیان اینکه بیشتر آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از پساب خروجی و هوا بوده است، گفت: امسال 7 واحد سلیس کوبی شهرستان ملایر پس از عدم توجه به اخطاریه زیست محیطی با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

به گزارش تسنیم؛رضا دانش‌پژوه اظهار داشت: به منظور شناسایی منابع آلایندگی هوا از نظر صوت، ذرات، گازها، پساب، پسماند و زباله، سازمان محیط زیست فعالیت‌ واحدهای صنعتی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: کارشناسان محیط زیست با حضور در واحدهای صنعتی در صورت مشاهده و تشخیص منابع آلایندگی که با استانداردها مغایرت داشته باشد برای آن واحد اخطاریه زیست محیطی صدور می‌کنند و در این اخطاریه نواقص شرح داده می‌شود و باید نسبت به رفع نقص اقدام شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد: بعد از اتمام مدت زمان مشخصی که به واحد متخلف آلاینده داده شود واحد مربوطه مورد پایش و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد که در صورت عدم رفع نقص، پرونده صنعت آلاینده به سبب ایجاد بحران در محیط زیست به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 53 واحد به عنوان صنعت آلاینده شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: در برنامه‌های پایش و ارزیابی که امسال تدوین شده است کارشناسان به صورت مرتب واحدها را مورد بررسی قرار می‌دهند که نتایج این فعالیت‌ها بهمن ماه امسال گزارش می‌شود.

دانش‌پژوه با بیان اینکه بیشتر آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از پساب خروجی و هوا بوده است، افزود: آلودگی‌های صنعتی نیز بیشتر توسط واحدهای کانی‌های غیرفلزی، سلیس کوبی، آسفالت و سیمان تولید می‌شود که سهم واحدهای غذایی نیز در تولید پساب نیز بالا است.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای سلیس‌کوبی عنوان کرد: فعالیت این واحدها از نظر بهداشت و زیست محیطی همواره توسط مراکز بهداشتی و کارشناسان محیط زیست مورد پایش قرار می‌گیرد چرا که آلایندگی این واحدها در سلامت کارکنان و افراد بومی و محلی بسیار مؤثر است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: امسال 7 واحد سلیس کوبی شهرستان ملایر پس از عدم توجه به اخطاریه زیست محیطی با دستور مقام قضائی پلمب شدند و بعد از رفع نقض تعدادی از آنها بازگشایی شدند.

وی اظهار داشت: براساس بررسی اولیه انجام شده از واحدهای تابعه واصل شده در امسال، بخش اعظمی از واحدهای صنعتی استان همدان به رفع نقص آلایندگی خود اقدام کردند و از 53 واحد آلاینده سال گذشته تعداد چشمگیری از لیست صنعت آلاینده خارج شدند.

دانش‌پژوه با بیان اینکه استان همدان امسال نسبت به سال گشذته صنایع آلاینده کمتری را دارد، افزود: سال گذشته 5 واحد به عنوان برگزیده ملی صنایع سبز در استان همدان معرفی شدند و امسال نیز در سه ماهه سوم سال فراخوان برای دریافت مستندات واحدهای صنعتی صادر می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار