سردار میرزایی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند از شهروندان خواست دقت و هوشیاری لازم در برابر افراد کلاهبردار را داشته باشند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به پلیس110 اعلام دارند
کد خبر: ۱۰۵۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 12 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 21/04/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
کلاهبرداری 60 ميلياردي فروش زمین در رامسر 
فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبرداران 60 میلیاردی با ترفند فروش زمين هايي با قيمت مناسب در نقاط خوش آب و هوای شهرستان رامسر خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پي شکایتی فردی مبني برکلاهبرداری60 میلیارد ریالی با فروش 2 هزار و 50 مترمربع زمين بدون سند و مدرک در شهرستان رامسر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با هماهنگي مرجع قضائي و پس از انجام تحقيقات علمي و اقدامات فني و تخصصي و تلاش شبانه روزي کارآگاهان پلیس در يک عمليات غافلگيرانه، 2 متهم این پرونده دستگير شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه متهمان پس از تحقيقات فني و تخصصي و مواجه شدن با ادله و مدارک و مستندات، لب به اعتراف گشودند، اضافه کرد: متهمان با شناسايي زمين هايي با قيمت مناسب در نقاط خوش آب و هوا و با جذب و هدايت مشتريان به آن نقاط و با بکار گيري شگرد خاص و تطميع مشتريان مبني بر اينکه قيمت زمين ظرف 6 ماه آينده چندين برابر خواهد شد، اقدام به انجام معامله و فروش املاک مردم مي کردند.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند از شهروندان خواست دقت و هوشیاری لازم در برابر افراد کلاهبردار را داشته باشند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به پلیس110 اعلام دارند.
-----------------------
کشف 115تن گندم و جو احتکاری در ساری 
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از پلمپ انبارهای دپو غیر قانونی 115 تن گندم و جو احتکاری به ارزش 104 میلیارد ریال در شهرستان ساری، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمد محمد پور" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي بررسي هاي اطلاعاتي مبني بر اينکه افرادي سودجو در یکی از مناطق روستایی در شهرستان ساری، اقدام به نگهداري و حمل بدون اخذ مجوز محصولات کشاورزي مي نمايند، موضوع تحت بررسي اطلاعاتي کارشناسان اداره اطلاعات و عمليات اين پليس قرار گرفت.
وي افزود: مأموران با اقدامات اطلاعاتی دقیق، دو انبار حامل گندم و جو را شناسایی و پس از هماهنگي قضائي به همراه تيمي از کارشناسان جهاد کشاورزی و اداره صمت به محل اعزام شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران تصریح کرد: ماموران در بازدید از این دو انبار، 115 تن گندم و جو را کشف کردند که طبق نظریه کارشناسی مبنی بر انگیزه مادی و اخلال گری در امر توزیع مایحتاج مردم به قصد احتکار و گرانفروشی، هر دو انبار پلمب و پرونده قضائی تشکیل شد.
سرهنگ محمد پور در خاتمه خاطرنشان كرد: اخلالگران در گام اول با منفعت طلبی و حذف برخی ساز و کارهای اداری در خرید محصولات کشاورزی سعی  در تصرف قرار دادن مایحتاج مردم و در گام دوم با ایجاد نوسان توزیعی در بازار از قبیل کمبود عرضه آن اقدام به گرانفروشی و سوداگری را به دنبال داشته که نیاز به هم افزایی دستگاههاي مرتبط و تلاش جدي تري براي نظارت و کنترل واحد هاي صنفي جهت جلوگیری از تضعیع حقوق بیت المال می باشد.
-----------------------------
دستگیری سارق منازل شهروندان در آمل 
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری سارق با 19فقره سرقت از منازل شهروندان و کشف 4 میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار "در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: در این راستا اکیپ گشت ماموران کلانتری 11 این فرماندهی در حین گشت زنی، این سارق را پس از سرقت و در حال خروج از ساختمان دستگیر و از وی 2 قبضه سلاح شکاری و مقادیری جواهرات و عتیقه جات و یک دستگاه لب تاپ به ارزش 4 میلیارد ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اشاره به اینکه این سارق از طریق بالکون ساختمان وارد منازل شهروندان می شد، تصریح کرد: متهم در بازجویی های فنی پلیس به 19فقره سرقت اعتراف که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ داداش تبار در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
----------------------
دستگیری عاملان نا امنی و مزاحمان نوامیس مردم در نکا 
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری عاملان نزاع و درگیری که برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت و با عربده کشی باعث ناامنی برای شهروندان شده بودند، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر گفت: در پی دتماس شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت و عربده کشی 5 نفر حدودا 19ساله در یکی از مناطق پرترد این منطقه، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 11 این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: این افراد که عامل نزاع و درگیری و مزاحمت برای نوامیس مردم بودند و با عربده کشی باعث ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان می شدند در اقدام به موقع پلیس دستگیر و وآلات و ادوات جرم ازآنها کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا با تاکید بر اینکه پلیس برای تامین امنیت و آرامش شهروندان در مقابله با ناامنی از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد کرد از شهروندان خواست: هر گونه ناهنجاری اجتماعی در محل زندگی خود را با ماموران انتظامی در میان بگذارند.
--------------------------
دستگیری 15سارق و مالخر با طرح عملیاتی مقابله با سرقت در جویبار 
فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از دستگیری 15سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه و کشف 22 فقره سرقت در اجرای طرح عملیاتی مقابله با سرقت آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرگزاری پايگاه خبري پليس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با سرقت در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، افزود: ماموران پس از شناسایی مناطق جرم خیز و مخفیگاه سارقان سابقه دار با هماهنگی مرجع قضائی در اقداماتی غافلگیرانه 15سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه را در این شهرستان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار با بیان این که متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 22فقره سرقت اعتراف کردند، تصریح کرد: در اجرای این طرح مقادیر قابل توجهی موادمخدر کشف و 2موتورسیکلت و 2خودرو را به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و ایجاد مزاحمت توقیف شدند.
سرهنگ جعفری در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.
--------------------------
کشف 3 تن آرد قاچاق در بهشهر 
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از توقیف یک دستگاه نیسان با 3 تن آرد قاچاق خارج از شبکه توزیع در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی درحین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی ازخودروی متوقف شده، تعداد 80کیسه 40 کیلویی به مقدار 3 تن و 280 کیلو گرم آرد قاچاق و خارج از شبکه توزیع، کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کالای مکشوفه 500 میلیون ریال برآورد شده است.
سرهنگ عنایتی در پایان با اشاره به اینکه در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طريق فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.
------------------------
کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق در"میاندورود" 
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان با 5 تن چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجید باقری" در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پاسگاه انتظامی داربکلاء در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا، یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب قاچاق را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در بازرسی از داخل خودرو، 5 تن چوب قاچاق و فاقد هرگونه مجوز را کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش چوب های مکشوفه بیش از 200 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم به همراه خودرو توقیفی و کالای قاچاق جهت سیر مراحل رسیدگی به مرجع ذیصلاح تحویل شد.
سرهنگ باقری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز از جمله قاچاق و توزيع کالاهاي غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طريق سامانه تلفنی 110 اطلاع داده تا پليس در اسرع وقت رسیدگی و قاطعانه و قانوني برخورد کند.
----------------------------------- خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار