رئیس کمیسیون فنی عمرانی و شهرسازی شورای شهر همدان تاکید کرد: سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان برنامه زمانبندی دقیقی برای احیای بافت های تاریخی شهر تدوین کند.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 06 October 2015
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و شهرسازی شورای شهر همدان تاکید کرد: سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان برنامه زمانبندی دقیقی برای احیای بافت های تاریخی شهر تدوین کند.

به گزارش مهر، ابراهیم مولوی در جلسه کمیسیون فنی عمرانی، معماری و شهرسازی شورای شهر همدان که پیرامون بررسی احیا و باز زنده سازی محلات همدان برگزار شد با بیان این مطلب، عنوان کرد: اماکن تاریخی به ویژه بافت های شهری میراث گرانبهایی از تاریخ و هویت جامعه هستند که باید در راستای احیا و حفظ آنها تلاش کرد.

مولوی با اشاره به پیشینه تاریخی همدان و آثار بجای مانده از تاریخ و تمدن این شهر افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از این بافت های ارزشمند در حال نابودی و تخریب هستند باید مسئولان از جمله شهرداری و میراث فرهنگی نسبت به احیا و حفظ آنها باجدیت وارد شود.

وی با انتقاد از کم توجهی مسئولان به بافتهای تاریخی همدان اظهار کرد: محله های تاریخی واجد ارزش در شهر همدان وجود دارد که متاسفانه نادیده گرفته شده اند و سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان باید در این زمینه با جدیت وارد شود و برنامه زمانبندی دقیقی با توجه بهبودجه و توان فنی سازمان ارائه دهد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه احیا بافت های تاریخی علاوه بر رونق صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود، اضافه کرد: باید در شهرها و مناطقی که دارای بافتها و بناهای ارزشمند تاریخی هستند برنامه های مدون و دقیقی برای استفاده بهینه از توانایی این گونه مناطق تهیه و اجرا شود.

ابراهیم مولوی در این خصوص افزود: توجه به بافتهای واجد ارزش تاریخی در شهرهایی مانند کاشان، یزد، اصفهان به گونه ای است که در اینگونه بافتها هتل ها، مهمانپذیرها و پردیسهای بسیاری ایجاد شده که در رونق و توسعه صنعت گردشگری و جلب توریستها و جهانگردان بسیار موثر است.

مولوی همچنین به انتخاب همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار در بین شهرهای جهان اسلام اشاره کرد و گفت: باید شهرداری در این خصوص اقدامات لازم را انجام داده و دبیرخانه آن را فعالتر کند چرا که این امر فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و آبادانی شهر همدان از تمامی جوانب است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز بر شناسایی اماکن و محله های تاریخی شهر تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مجوز ایجاد مدیریت منطقه پنج همدان از وزارت کشور گرفته شده می توان از این فرصت برای تاسیس شهرداری بافت بازار برای حفظ بافت سنتی و تاریخی شهر استفاده کرد .

حمید رضا طبی مسرور اظهار کرد: باید میراث فرهنگی نیز در کنار شهرداری در خصوص حفظ میراث تاریخی و فرهنگی شهر حضور پررنگی داشته باشد.

مدیر عامل سازمان بهسازی ونوسازی شهرداری همدان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این سازمان در خصوص احیا و مرمت بافتهای تاریخی شه راز جمله کاروانسراها پرداخت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار