علمای اهل سنت استان فارس پس از فاجعه کشتار حجاج مظلوم در منا، طی مصاحبه ها و سخنرانی در نماز جمعه و همچنین طی بیانیه های رسمی، کشتارجمع کثیری از حجاج مظلوم از حجاج مظلوم را محکوم کردند و خواستار مجازات مسببین شدند .
کد خبر: ۱۰۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 04 October 2015
مسلمانان اهل سنت فارس، مقامات عربستان سعودی را در این فاجعه مسوول دانسته اند و خواستار مجازات مسببان شده اند.

متن این بیانیه چنین است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
واقعه دلخراش وجانکاه منا که منجر به شهادت و مجروح شدن صدها نفراز حجاج بیت الله الحرام منجمله جمع کثیری از هموطنان عزیزمان گشت قلب همه انسانها علی الخصوص مسلمانان جهان را شدیدا به درد آورد.

شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب کشور، هیات فتوا ،علما ،اساتید وطلاب معهد عالی ، مدرسین وطلاب مدارس علوم دینی و ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و جماعت، تاثر و تالم خود را از این فاجعه ابراز می دارد و مقامات عربستان سعودی را مسوول و جوابگوی این حادثه می داند و خواهان پیگیری جدی علت وقوع این واقعه تا محاکمه و مجازات مسببین آن است .

در ختام این ضایعه عظیم را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران بویژه خانواده معزز قربانیان تسلیت وتعزیت عرض می نماید و از خداوند منان علو درجات شهدا ،اجر جزیل وصبر جمیل برای بازماندگان وشفای عاجل مصدومان ومجروحان عزیزرا مسالت دارد.

1-سید احمد یگانه رییس هیات فتوای اهل سنت وجماعت جنوب ایران
2- محمد صالح انصاری دبیر تشکل ائمه جمعه وجماعات اهل سنت وجماعت استان فارس 3- سید مسعود وخشوری دبیر مدارس مقدماتی ومتوسطه اهل سنت وجماعت 4 - سید محمد یوسف وخشوری رئیس معهد عالی علوم اسلامی اهل سنت جنوب

حادثه منا ، دوم مهر 94 در مکه رخ داد و صدها زائر از جمله هموطنان ایرانی، جان خود را از دست دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار