استاندار قم با تاکید بر اهمیت رفع موانع و مشکلات پیش روی فعالان صنعت فرش استان، گفت: برای این منظور، کارگروه ویژه فرش در ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ 12 June 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه کمیته فرش دستباف استان قم که در تیمچه بزرگ بازار قم و با حضور خانم فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد، با تاکید بر اینکه این نمایشگاه متعلق به صنف فرش است افزود: چون این مکان توسط دولت ساخته شده است، باید یک مدل مالی برای آن تعریف و یک جلسه برای رفع مسائل آن تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تأمین اجتماعی نیز مشکلات استانی آن را حل می‌کنیم، خواستار تشکیل جلسه‌ای برای رفع مشکلات مرتبط با آن شد و تاکید کرد: برای پیشرفت امور نیازمند مطالبه گری از یکدیگر هستیم.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید تشکیل شده است، گفت: در صحبت با مدیران کشوری این دو مؤسسه مالی، اولویت پرداخت تسهیلات برای فعالیت‌های مرتبط با فرش در نظر گرفته شده و لازم است پیگیری‌های جدی در این زمینه صورت بگیرد.

شاهچراغی همچنین با تبریک روز ملی فرش و تقدیر از فعالان این عرصه، از فرش به عنوان نماد هویت ایرانی یاد کرد و گفت: امیدواریم با تلاش میراث فرهنگی و صاحبان غرفه در تیمچه بزرگ بازار قم، وضعیت ظاهری این مکان بهبود یابد.

بر اساس این گزارش؛ استاندار قم در پایان این جلسه با تعدادی از دست اندرکاران صنف فرش استان قم و تعدادی از بافندگان قالی که در این مکان مشغول بافت فرش دستباف بودند، گفت وگو کرد و ایشان نیز به صورت مستقیم درخواست‌ها و مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار