احمدي‌نژاد اين‌بار در بيرجند:
در تمام اين سال‌ها حتي يك بار نام جريان انحرافي را به زبان نياورد و در هر مواجهه با خبرنگاراني كه در اين مورد از او سوال كردند تنها به رسم هميشگي لبخند زد و پاسخي نداد اما حالا خودش اين كلمه را در آخرين سخنراني‌اش بر زبان آورده است هر چند با كنايه و در لاك دفاعي اما گفت: «سنت تاريخي است كه ياران پيامبر را انحرافي بنامند».
کد خبر: ۱۰۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 03 October 2015
تابناک بوشهر: حالا ديگر محمود احمدي‌نژاد هر هفته برنامه و سخنراني دارد و روزهاي پر كاري را مي‌گذراند. عيد قربان در دروازه دولاب تهران و عيد غدير در شمال شهر بيرجند. هرچه مي‌گذرد لحنش تندتر از قبل مي‌شود و صريح‌تر از قبل سخن مي‌گويد. اين‌بار اما او اصولگرايان را خطاب قرار داد و اتفاقا از اتهامي سخن به ميان آورد كه نخستين بار از سوي جريان اصولگرا به او و مردان نزديكش وارد شد و آنها را «جريان انحرافي» ناميدند.

اعتماد در ادامه نوشت:  هر چند با كنايه و در لفافه اما احمدي‌نژاد با آنها سخن مي‌گويد و پاسخ آنها را مي‌دهد و مي‌گويد: «سنت تاريخي است كه ياران پيامبر را انحرافي بنامند». هر چند اين قياس شايد كمي عجيب باشد اما احمدي‌نژاد مردي است كه به اين‌گونه حرف‌ها و قياس‌ها شهره است. دولت بهار، سايت نزديك به محمود احمدي‌نژاد گزارش داده است كه قبل از ورود به بيرجند او به مشهد رفته و با دوستداران خود ديداري داشته و پس از آن به حرم امام رضا(ع) رفته است اما هيچ گزارشي از اين ديدار يا رفتن او به حرم منتشر نشده و حتي پيگيري‌هاي «اعتماد» از خبرنگاران محلي مشهد بي‌نتيجه ماند و هيچ‌كس هيچ خبر يا گزارشي در اين زمينه دريافت نكرده بود. از چند روز قبل خبر سخنراني منتشر شده بود و بنرهايي در سطح شهر بيرجند نصب شده بود كه خبر از سخنراني رييس دولت نهم و دهم در بيرجند مي‌داد.

 غروب روز پنجشنبه محمود احمدي‌نژاد وارد بيرجند شد اما بر خلاف هميشه نه از ثمره هاشمي و الهام و نه از جوانفكر و داوري در كنارش خبري نبود اين‌بار تنها مرتضي تمدن؛ استاندار سابق تهران او را همراهي مي‌كرد. احمدي‌نژاد در ميان ازدحام جمعيت و شعار‌هايي همچون شعار «به جان هر چي مرده احمدي برمي‌گرده» و «دسته‌گل محمدي به شهر ما خوش آمدي» و در‌حالي‌كه تعدادي از مسوولان سابق و اسبق محلي ميان جمعيت ديده مي‌شدند وارد مسجد صديقه طاهره(س) شد و سخنراني خود را كه به دعوت هيات بيت‌العباس شهرستان بيرجند ترتيب داده شده بود آغاز كرد. سخنراني‌اي كه مانند هفته گذشته در تهران از روي كاغذ خوانده شد. او در بخشي از صحبت‌هايش گفت: اصولا بدون حكومت، شيرازه امور از دست مي‌رود و امنيت لازم و شرايط مناسب براي زندگي و تعامل و رشد و حركت به وجود نمي‌آيد.

باورها و رفتار حكومت همه باورها و زواياي فكري و اخلاقي و سنت‌ها و مناسبات اجتماعي را به‌شدت تحت تاثير قرار داده و شكل مي‌دهد. حكومت صالح مهم‌ترين ركن جامعه است. اگر بهترين انديشه و باورها در جامعه جاري و بهترين امكانات مادي نيز در دسترس باشد، ليكن حاكميت از صلاحيت‌هاي لازم برخوردار نباشد جامعه روي آرامش و صلاح نخواهد ديد و پيشرفت حقيقي و پايدار اتفاق نمي‌افتد. حكومت صالحان لازمه و ضامن دوام و رشد و كمال جامعه و شكوفايي استعدادها و پيشرفت ماندگار ملت‌هاست. هر مقدار حكومت به صلاحيت‌هاي لازم و به ويژه ايمان به توحيد و عدالت‌مداري نزديك باشد، جامعه امن‌تر و بستر براي رشد تعامل و تكامل انسان‌ها فراهم‌تر است. 

وي اضافه كرد: امروز جامعه بشري خواستار آزادي، حق انتخاب، حقوق برابر و حاكميت صالح و عادل است و شيطان در قالب حكومت‌هاي شيطاني و استكباري همين شعارها را سردست مي‌گيرد و مدعي آنها مي‌شود، در حالي كه درواقع ضد اينها عمل مي‌كند. احمدي‌نژاد در مهم‌ترين بخش صحبت‌هايش گفت: اين سنت تاريخ است كه همواره ملأ و همه مترفين و سلطه‌گران و فرعونيان، پيامبران و ياران حقيقي آنان را منحرف و خارج از دين آبا و اجدادي معرفي مي‌كردند. به مردم مي‌گفتند كه اينان مي‌خواهند شما را از دين آبا و اجدادي منحرف كنند. هتك حرمت و زدن اتهام و توهين و افترا را حق خود دانسته و با تكرار بهتان تلاش مي‌كردند ذهنيت جامعه را نسبت به پيامبران و ائمه و پيروان آنان مخدوش كنند. بيشترين خباثت‌ها و طراحي‌هاي تبليغي و جنگ رواني و سختگيري‌هاي تاريخي عليه امامان و ياران و پيروان آنان اعمال شده است.

با به شهادت رساندن اميرالمومنين و امام حسن و امام حسين عليهم‌السلام تصور مي‌كردند كار را تمام كرده‌اند. در صحنه عاشورا همه كار كردند تا جريان امامت را به خيال خود، ريشه‌كن كنند. امروز جريان تكفيري و وهابي و صهيونيسم جهاني، نماد كامل خط شيطان هستند. اينان از جنس و نسل همان مدعيان پيروي از پيامبر (ص) و جريان مقابل جانشينان بر حق پيامبر در صدر اسلام هستند كه در جريان تاريخ، امروز به اينجا رسيده‌اند.

احمدي‌نژاد روي دور سفرهاي استاني

سفرهاي محمود احمدي‌نژاد به فواصل هر ماه يك‌بار حالا ديگر عادي شده است. اين‌بار برخي از كاربران بيرجندي در كامنت‌هايي كه براي خبر سخنراني او در سايت‌ها و پايگاه‌هاي خبري مختلف ارسال كرده‌اند از بي‌نظمي اين برنامه سخن گفته بودند. يكي از كاربران در سايت دولت بهار كه سايت نزديك به محمود احمدي‌نژاد است نوشته بود: «فقط يك بيرجندي مي‌دونه كه ايشون چرا اين محله‌رو انتخاب كرده، جالب اينكه اكثر بنرهاي تبليغات اين سخنراني ايشون در شهر مخدوش شده بود و جالب‌تر اينكه براي يك ساعت دو مكان سخنراني در روزنامه‌هاي محلي چاپ شد، حركتي كه فقط از اين مرد و هم فكراش بر مياد».

 بنا بر گزارش‌هاي رسيده از بيرجند در حاشيه اين سخنراني به رسم سخنراني هفته پيش احمدي‌نژاد در دروازه دولاب تهران موضوع نامه‌هاي مردمي همچنان در دستور كار مجريان و ترتيب‌دهندگان برنامه قرار داشته و از مردم مي‌خواستند تا مشكلات خود را در قالب نامه به دست احمدي‌نژاد برسانند تا به مشكلات آنها رسيدگي شود. در ميانه سخنراني احمدي‌نژاد برگه‌اي ميان مردم پخش مي‌شد؛ برگه‌اي كه پايگاه اطلاع‌رساني به نام «رييس‌جمهور ما» را معرفي مي‌كرد و تيتر درشتي با اين مضمون داشت: «آنچه هر ايراني انقلابي بايد بداند». اما شايد يكي از مهم‌ترين حاشيه‌هاي اين سخنراني پايان آن رخ داد. پس از پايان سخنراني و در‌حالي‌كه احمدي‌نژاد در ميان حاضرين جلوي مراسم ديده مي‌شد يكي از حاضرين به او گفت: «به شما تهمت مي‌زنند چرا از خودتان دفاع نمي‌كنيد؟» احمدي‌نژاد مثل هميشه با همان لبخند هميشگي پاسخ داد و گفت: «يك دقيقه از وقت مردم را صرف دفاع از خود نمي‌كنم، همه وجودم صرف مردم خراسان جنوبي.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار