مردم استان همدان از طریق پایگاه‌هایی که کمیته امداد پوشش داده بود در مجموع ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطریه خود را در اختیار محرومین و نیازمندان قرار دادند که این مبلغ سال بیش ۷میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که رشد ۷۰ الی ۸۰ درصد را نشان میدهد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ 09 June 2022

در جشن رمضان که از اول ماه مبارک رمضان تا عید فطر در سطح استان برنامه های خاصی برگزار شد که خروجی ان را می توان پر و رنگی شدن محرومان عنوان کرد.

به گزارش تابناک همدان، محمد رسول شیخی زاده با بیان اینکه طرح اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان اجرا شد، اظهار داشت: این طرح در مجموع با تهیه ۲۶۸   هزار ۳۷۹ بسته معیشتی در قالب‌های غذای گرم، افطاری ساده و بسته معیشتی به ارزش قریب به ۱۹ میلیارد تومان بود در بین نیازمندان توزیع شد.

 لازم به ذکر است تمامی هزینه‌ها از کمک‌های مردمی تهیه و به صورت ۵۰ درصد در مکان‌های شهری و ۵۰ درصد در مکان‌های روستایی توزیع شده است.

 

وی از اجرای طرح حامی یابی برای فرزندان یتیم یا بدسرپرست (ناتوان در اداره فرزندان یعنی پدر و مادر واقعا قادر به اداره فرزندان نیست) در کل استان در ماه رمضان خبر داد و گفت: ۵ هزار ۴۴۹ حامی برای ایتام و نیاز‌مندان شناسایی شد این افراد تا زمانی  در قید حیات هستند  و توانایی مالی دارد باید هر ماه به حساب فرزند معنوی واریزی داشته باشد که تا پایان ماه رمضان ۲ میلیارد واریزی به حساب فرزندان معنوی خود داشتند.

به گفته این مقام مسئول، در طول سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۲ هزار نفر حامی به غیر از حامیان معنوی در سطح استان بوده که ۶۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به فرزندان معنوی و محسنین داشتند.

شیخی زاده میانگین کمک برای فرزندان معنوی را  بالای ۷۰۰ هزار تومان در ماه اعلام کرد  و برای فرزندان محسنین بالای ۴۵۰ هزار تومان که می‌توان گفت: حامیان مبلغ ماهیانه ثابتی را به این فرزندان در طول سال کمک کرده اند.

وی آخرین آمار فرزندان معنوی تا پایان سال گذشته را ۱۲ هزار ۲۲۲ نفر اعلام کرد.

مدی کل کمیته امداد با اشاره به دلجویی ۹۷۷ خانواده نیازمند در طول ماه مبارک رمضان با حضور مسئولین و خیرین، گفت: خروجی آن سبد معیشتی، کارت هدیه یا کمک‌های بلاعوض بود که می‌توان گفت بالغ بر ۲ میلیارد تومان به محرومین در قالب دلجویی کمک شده است.

 

کمیته امداد  ۵۰ درصد تسهیلات را به  مددجویان تحت پوشش  و ۵۰ به نیازمندان غیر تحت پوشش تخصیص می‌دهد

مدیر کل کمیته امداد بیان کرد: سالجاری در حوزه اشتغال  ۵۰ درصد تسهیلات  به مددجویان تحت پوشش داده می‌شود و ۵۰ به نیازمندان غیر تحت پوشش تخصیص داده خواهد شد.

 وی با اشار به اینکه محور توانمند سازی متشکل از حوزه‌های حمایتی مسکن و اشتعال است، اذعان داشت: در حوزه اشتغال سال گذشته تنها استانی بودیم که صد درصد تسهیلات اشتغال قرض الحسنه بانک‌ها جذب شده است.

شیخی زاده افزود: تقریبا بیش از ۳۲۵ میلیارد تومان سال گدشته در بحث تسهیلات قرض الحسنه جذب کردیم و فرصت‌های شغلی که از قبل آن پرداخت شد قریب به ۹ هزار مورد تسهیلات بود.

مدیر کل کمیته امداد گفت: سال‌جاری باید ۱۱ هزار و ۱۶ فرصت شغلی باید ایجاد شود که ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات قرض الحسنه است.

این مقام مسئول در حوزه مسکن اشاره کرد: تا پایان اسفند بیش از ۶۰۰واحد مسکن روستایی و شهری را تحویل خانواده‌ها داده ایم که در همایش زکات که تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد بیش از ۱۵۰ واحد به بهره برداری خواهد رسید که از این تعداد ۳ واحد از محل زکات ساخته شده است.

وی در خصوص طرح جدید در دست اقدام بیان کرد: در فاز نخست تفاهم نامه‌ای که با بسیج سازندگی برای ساخت ۱۰۰ واحد روستایی منعقد شده است  و ۲۰۰ واحد نیز در روز ۲ تیرماه همزمان با همایش زکات با حضور مسئولین کشوری کلنگ زنی خواهد شد.

به گفته او، سال‌جاری با ظرفیتی که در تفاهم نامه بسیج سازندگی و بنیاد مستضعفان منعقد شده است در بخش مسکن روستایی کل نیاز مددجویان تامین شود که برای این منظور ۴۰۰ واحد پیش بینی شده است.

شیخی زاده با بیان اینکه بیش از ۶ هزار خانوار مدد جو مستاجر داریم که ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده، افزود:  بیش از ۴هزار نفر کارسازی شده است که بزودی با پرداخت اولین قسط خود مسکن به آن‌ها اختصاص داده خواهد شد.

 وی خاطر نشان کرد:  در بحث مسکن مددجویان حوزه  شهری  تلاش می‌شود بتوان از مسکن ملی به طور کامل بهره ببریم.

مدیر کل کمیته امداد در خصوص آخرین آمار بیماران صعب‌العلاج اعلام کرد: نزدیک به دوهزار نفر بیمار صعب العلاج زیر مجموعه این نهاد هستند که در بحث هزینه‌های درمانی و همچنین  حق سرپرستی (پرستارانی که از آنان نگهداری می‌کنند) پرداخت می‌شود.

 

خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار