در تودیع و معارفه ریس تعاون روستایی شهرستان گچساران
مدیر تعاون روستایی : با بررسی و حسابرسی های عملیاتی و تراز مالی مشاهده شده انتظار داریم این تشکل های خانوادگی که خوب عمل نکردند تغییر و تحول اساسی در آن انجام گیرد و این تشکل ها از حالت خانوادگی به غیر خانوادگی تبدیل شوند .
کد خبر: ۱۰۴۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵ 07 June 2022

 

به گزارش تابناک،تودیع و معارفه ریس تعاون روستایی شهرستان گچساران با حضور مدیر تعاون روستایی استان و فرماندار گچساران در سالن فرمانداری برگزار شد.
مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه رسالت مهم این سازمان را خدمات رسانی به جامعه روستایی و کشاورزان دانست و گفت:کار های خدماتی مانند سوخت رسانی،توزیع نهاد های کشاورزی و دامی و توزیع آرد به روستاییان در سطح استان می باشد به طوری که از سال ۱۴۰۰تاکنون ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مواد سوختی توسط تشکل های نهاد روستایی به مناطق صعب العبور در استان توزیع شده است .
ویسی افزود: در سال جاری ۱۳هزار تن آرد روستایی در بین روستاهای سطح استان توزیع شده که نسبت به سال ۱۳۹۹یک و نیم برابر افزایش داشتیم.
وی همچنین در مورد توزیع نهاد های دامی بیان داشت: ۳۱هزار تن نهاد های دامی و کشاورزی توسط تشکل های روستایی بین دامداران و اعضای نهاد دامی در سطح استان تاکنون توزیع شده است.
ویسی در خصوص واگذاری کود شیمیایی به کشاورزان استان اظهار داشت: امسال بر خلاف سال های گذشته که کود شیمیایی توسط نهادهای تشکل روستایی جذب نمی شد، قریب به ۵هزارو ۲۰۰تن کود شیمیایی با جذب صد در صدی این اقلام در بین کشاورزان به عنوان یک چتر حمایتی وارد عمل و اقدام به توزیع کردیم.
وی با بیان اینکه این سازمان علاوه بر کارهای خدماتی به عنوان یک بازار یاب و معرفی محصولات کشاورزی استان به کشور وارد عمل شده، افزود: ما در سال جاری برای اولین بار در قالب خرید حمایتی از محصولات کشاورزان از گوجه کاران منطقه لیشتر و دهدشت در شهرستان گچساران ۱۴هزار تن گوجه خریداری و به کارخانجات فرستادیم که ارزش آن بالغ بر ۵میلیاردو ۸۰۰میلیون تومان بوده که به کشاورزان کمک کردیم.
ویسی در بحث خرید تضمینی سیب درختی صنعتی و درجه سه برای اولین بار در استان عنوان کرد: در سفر هئیت دولت به استان مجوز خرید سیب صنعتی برای حمایت از محصولات کشاورزان را گرفتیم که در سال جاری ۸هزار تن سیب صنعتی که قبلا توسط دلالان به قیمت ارزان خریداری میشد را این نهاد از کشاورزان به صورت مستقیم خریداری و ۱۱میلیاردو ۸۰۰میلیون تومان پول به کشاورزان بابت این محصول پرداخت کردیم.
وی هدف از این کار را معرفی محصولات کشاورزی استان به کل کشور عنوان کرد و گفت: هر سال ۱۳۰هزار تن محصولات سیب درختی و ۳۰درصد ضایعات سیب در استان داریم که باید با معرفی و بازاریابی خوب در کشور به صورت مستقیم از کشاورزان خریداری و توزیع شود.

ویسی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل و ظرفیت های خوبی در کشاورزی می باشد خاطر نشان کرد: ما در کل کشور ۶هزارو ۵۰۰شرکت دانش بنیان فعال داریم که در استان ما برای اولین بار همانند کلان شهرهای بزرگ مجوز شرکت دانش بنیان را گرفتیم و در سطح یاسوج کلیه اقلام هوشمند مانند مرغ،برنج و روغن را از اسفند ماه سال گذشته به صورت دولتی و حمل رایگان به درب منازل متقاضی تحویل داده شد.
وی با اشاره به دغدغه مهم این نهاد در شهرستان گچساران گفت: ما ۱۲۰اتحادیه و تشکل در سطح استان داریم که از این تعداد ۳۴تشکل های بنیاد روستایی در شهرستان گچساران می باشد که با بررسی و حسابرسی های عملیاتی و تراز مالی مشاهده شده انتظار داریم این تشکل های خانوادگی که خوب عمل نکردند تغییر و تحول اساسی در آن انجام گیرد و این تشکل ها از حالت خانوادگی به غیر خانوادگی تبدیل شوند .
ویسی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷هزارو ۳۰۰نفر در تشکل های روستایی در شهرستان گچساران عضو هستند بیان داشت: باید با همکاری فرماندار شهرستان و دستگاهای امنیتی حق سود و عضویت این افراد مشخص شود و با حسابرسی دقیق و نظارت عالی بدانیم سرمایه مردم به کجا رفته و حق و حقوق اعضای شرکت مشخص شود .
وی خاطر نشان کرد: ما در این راستا معتقد به مچ گیری و حرکت پلیسی نیستیم که خدای ناکرده برای مدیر عامل یا هیت مدیره مشکلی پیش بیاید ولی انتظار داریم شرکت های که با ما کار می کنند به عنوان یک آسیب شناسی ،ارتقا بر سلامت نظام اداری و جلوگیری از انحراف و فساد مالی با ما کار کنند و قبل از مچ‌گیری مدیریت استان ،فرماندار شهرستان را در جریان بگذارند تا با آبروی کسی بازی نشود.

ویسی عنوان کرد: متاسفانه در شهرستان گچساران شاهد هستیم به شکلی که ما باید اصلاح ساختار داشته باشیم بعضی از افراد دنبال مچ‌گیری و به چالش کشیدن تشکل های ما را دارن که ما این مسیله را قبول نداریم و اگر قرار باشد یک مجموعه به تشکل های ما تعامل داشته باشد بایستی اصلاح ساختار و ارتقا سلامت نظام اداری کار کنند که اگر خدای ناکرده تشکل و اتحادیه های ما به بن بست بروند آن وقت حق عضویت و اعضا سهامداران پایمال می شود و تمام حساب های شرکت ها مسدود می شود بنابراین انتظار داریم قبل از مچ گیری همکاری اصلاح ساختار با شرکت های ما در روز روشن انجام گیرد.
در این آیین از خدمات محمدی ریس پیشین تعاون روستای قدردانی و حسینی به عنوان ریس جدید معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار