کاروان دو امدادی جاده ولایت که هر سال مسیر بیش از ۲هزارکیلومتری حرکت امام رضا (ع) در ایران از شلمچه تا مشهد مقدس را طی می‌کند، وارد شهرستان کهگیلویه شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 03 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست دوازدهمین کاروان دو امدادی جاده ولایت گفت: کاروان دو امدادی جاده ولایت حرکت خود را از محل ورود امام رضا (ع) در شلمچه آغاز کرده است و این کاروان مسیر حرکت امام رضا (ع) در ایران را تا مشهد مقدس با حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسافت طی خواهد کرد.

بدری با بیان اینکه شروع حرکت کاروان از نهم خردادماه بود و شب میلاد امام رضا (ع) به صحن رضوی خواهند رسید گفت: هدف از دو امدادی جاده ولایت استفاده از ابزار ورزش برای پیام رسانی در حوزه سیره رضوی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عیادت از بیماران و سرکشی از خانواده‌های شهدا در مسیر توسط اعضای کاراون انجام خواهد شد افزود: اعضای کاروان ۱۷ نفر هستند و امیدواریم بتوانیم دعاگوی همه در حرم مطهر رضوی باشیم.

سرپرست کاروان جاده ولایت با اشاره به اینکه این کار بعد از وقفه ۲ساله کرونا وارد یازدهمین سال خود می‌شود گفت: حرکت کاروان نقطه عطفی بین مردم برای ترویج فرهنگ رضوی و تمدن اسلامی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه نیز گفت:اعضای کاروان در بدو ورود به کهگیلویه مورد استقبال مسئولان و اقشار مختلف مردم قرار گرفتند و مسیر جاده بهبهان تا تپه نورالشهدای این شهر را طی کردند.

رضا نیکویی‌زاده افزود: دوندگان جاده ولایت به منظور ارج‌نهادن به ورود امام رضا (ع) به ایران، هر ساله از شلمچه به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کنند.

وی گفت:کاروان جاده ولایت حرکت خود را از شلمچه آغاز کرده و با طی کردن مسیر آبادان، اهواز، رامهرمز، بهبهان، کهگیلویه و بویراحمد، اقلید استان فارس و یزد در سالروز تولد امام رضا علیه السلام وارد استان خراسان رضوی می‌شوند.

نکویی بیان کرد: این کاروان صبح روز جمعه، دهدشت را ترک و از طریق جاده سرفاریاب و یاسوج مسیر خود را ادامه می‌دهند.

وی ابراز کرد: دوندگان مسیر جاده ولایت این مسیر را با اخلاص طی می‌کنند تا پیام شهدا را که همان پیام اسلام ناب علوی و رضوی است در طول این مسیر بازگو کنند.

نکویی اظهارکرد: شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد افتخار این را دارد که در مسیر قدمگاه امام رضا (ع) قرار دارد و در طی سال‌ها میزبان ورزشکاران در پیاده‌روی جاده ولایت باشد.

این کاروان صبح امروز وارد سرفاریاب شدند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار