شهردار مرزن‌آباد با اشاره به تصویب طرح جامع شهر مرزن‌آباد، گفت: در این طرح نگاه ویژه به موقعیت‌های گردشگری مرزن‌آباد وجود ندارد و درخواست ما از دولت، تجدیدنظر در این طرح است.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 03 October 2015
جعفر ردایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در شهرستان ساری اجرای طرح بیمه سلامت و تحول عظیم در حوزه بهداشت و درمان را یکی از دستاوردهای دولت یازدهم دانست و اظهار کرد: با اجرای این طرح بسیاری از هموطنان ما که توان بیمه کردن خود و خانواده را نداشتند، زیرپوشش این بیمه قرار گرفتند و علاوه بر آن توسعه همه‌جانبه در بسیاری از بخش‌های مربوط به حوزه بهداشت و درمان منجر شد تا دولت به آنچه که در این بخش مدنظر داشته بسیار زود دست یابد و رضایت جمعی مردم ایران را جلب کند.
ردایی به برخی مشکلات موجود اشاره کرد و افزود: البته با وجود همه دستاوردها و موفقیت‌ها شاهد برخی مشکلات به‌ویژه در حوزه شهرداری‌ها هستیم.
شهردار مرزن‌آباد با بیان اینکه در رابطه با توسعه سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز در شهرها، سخت‌گیری‌ها و بسته‌شدن فضا را برای سرمایه‌گذاری مشاهده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر با توجه به اینکه کارگروه‌ها و کمیسیون ماده 5 دیگر فعال نیست، در بحث بلندمرتبه‌سازی که از اهداف استان برای رشد شهرها در ارتفاع بود تا اراضی کشاورزی تغییر کاربری پیدا نکنند، با موانعی مواجه هستیم و این امر ما را دچار مشکل کرده است.
این مقام مسئول بیان کرد: در بحث اعتبارات عمرانی دولت در سال 94 و کمک‌های ارزش افزوده، با کاهش شدید در مقایسه با سال‌های گذشته مواجه هستیم، در حالی که شهرداری‌هایی مثل شهرداری مرزن‌آباد که به دلیل واقع‌شدن در مسیر محور کندوان در طول سال خدمات میلیونی ارائه می‌دهد، نیاز جدی به این اعتبارات دارند.
ردایی رفع مشکلات مربوط به راه، آب، بهداشت و درمان در مرزن‌آباد را از خواسته‌های مسئولان و مردم این منطقه دانست و ادامه داد: تنها مرکز درمانی شهر که چند سال قبل با نظر کارشناسی زمین آن تحویل مسئولان بهداشت شده و در مراحل اولیه احداث قرار داشت در کارشناسی جدید مورد تایید قرار نگرفته و مقرر شده در زمین دیگری این کار صورت گیرد که این امر با انجام مراحل اولیه انتقال از درمان‌بستر به مرکز درمانی و اورژانسی تغییر پیدا کرده و عملیات اجرایی احداث به‌زودی شروع می‌شود.
وی گفت: البته حضور و تردد میلیونی مسافر در این شهر و برخوردار نبودن از امکانات و تجهیزات اولیه بهداشتی و درمانی می‌طلبد تا در این حوزه نگاه ویژه‌تری به مرزن‌آباد داشته باشند.
شهردار مرزن‌آباد با برشمردن نیازها و خواسته‌های مسئولان و مردم مرزن‌آباد از دولت، تصریح کرد: کمک برای رفع مشکلات ترافیکی جاده چالوس در محدوده مرزن‌آباد به‌ویژه در تعریض ورودی و خروجی شهر، حذف دریافت عوارض آزادراه از مردم بومی منطقه، رسیدگی به وضعیت کمبود معلم و توسعه فضاهای آموزشی و امکانات و تجهیزات مرتبط در آموزش و پرورش مرزن‌آباد، پیگیری برای رفع کمبود امکانات ورزشی، مذهبی و فرهنگی از جمله نداشتن سالن ورزشی، مصلی و مجتمع فرهنگی، تسریع در عملیات گازرسانی تا قبل از زمستان، رفع مشکل آب آشامیدنی شهر مرزن‌آباد و روستاها، رفع مشکلات مربوط به حوزه صنعت، استقرار و استقلال اداراتی چون ثبت‌احوال، کمیته امداد، دادگاه، اوقاف و ... از جمله نیازها و درخواست‌های مرزن‌آبادی‌ها از دولت است.
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به قرارگرفتن شهرک صنعتی در این شهر که مقرر بود یک‌هزار و 200 نفر از بیکاران منطقه را مشغول به‌کار کند، همکاری در تخصیص اعتبار برای اتمام هرچه زودتر پروژه کنارگذر (متصل‌کننده جاده کلاردشت به جاده اصلی ) و ... از دیگر درخواست های مردم منطقه است.
ردایی در پایان با اشاره به تصویب طرح جامع شهر مرزن‌آباد، گفت: در این طرح نگاه ویژه به موقعیت‌های مسافرپذیری و گردشگری مرزن‌آباد وجود ندارد و این امر مد نظر ما نیست و نمی‌تواند مشکلات را حل کند، درخواست ما از دولت، تجدید نظر در این طرح و نگاه و توجه ویژه به موقعیت خاص و ویژه مرزن‌آباد است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار