خزانه‌دار جامعه حرفه‌ای هتلداران کشور و رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان یزد ضمن تشریح پیشنهاد «استفاده از ظرفیت سفر اعتباری» در راستای توسعه گردشگری داخلی، خواستار اجرای این طرح به صورت پایلوت در یزد شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 31 May 2022

«سید امیر ناصرالدین طباطبایی» در گفت‌وگو با ایسنا در مورد پیشنهاد «استفاده از ظرفیت سفر اعتباری» اظهار کرد: آمارهای جهانی نشان می‌دهند که حجم گردشگری داخلی هر کشوری به شکل میانگین ۶ تا ۱۰ برابر گردشگری ورودی آن کشور است و این خود مؤید این موضوع است که این نوع از گردشگری چه پتانسیل بزرگی در ضریب تکاثری و ایجاد چرخش پول در کشور برخوردار است.

وی با بیان این که همچنین این موضوع بیان کننده رابطه معنادار بین وضعیت اقتصادی جامعه و گردشگری خصوصاً گردشگری خانواده‌محور است، افزود: در راستای رونق گردشگری داخلی و تسهیل سفر به خصوص برای هموطنانی که دارای حقوق ثابت هستند و برای جلوگیری از خروج سفر سبد خانوار، سلامت روان کارمندان و کارگران و شادی و نشاط و بهره‌وری بیشتر سازمان، برنامه‌ریزی سفر اعتباری برای این گروه انجام شده است.

طباطبایی در این رابطه به معضلات سفرکارت‌های گذشته و نوآوری در این برنامه اشاره و عنوان کرد: سفرکارت‌هایی که در سالیان گذشته طراحی شده بود، به علت نقد بودن این کارت‌ها و امکان استفاده در موارد دیگر به هدف اصلی خود که توسعه سفر داخلی بود منجر نشد.

وی تعداد محدود هتل‌های پذیرنده را دیگر معظل سفرکارتهای گذشته ذکر و اضافه کرد: در طرح جدید، کارت‌های اعتباری فاقد پول نقد هستند و بعد از استفاده از خدمات گردشگر توسط متقاضی توسط ارائه‌دهندگان این خدمات اعتباری با تاسیسات گردشگری تسویه حساب می شود.

این مسئول خواستار اجرای پایلوت اجرای طرح سفر اعتباری در یزد شد و افزود: با توجه به لزوم توسعه گرشگری داخلی به واسطه مشکلات ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا و شرایط اقتصادی کشور، شورای راهبردی گردشگری یزد، ایجاد یک زیرساخت اعتباری برای سفرهای اقساطی را راهکار برون رفت از این معضل می‌داند لذا بعد اخذ تائیدیه آن از معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، مقرر شد این طرح به صورت پایلوت در استان یزد راه‌اندازی شود.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته، به مذاکرات با چند شرکت تامین کننده اعتبار در سطح ملی، مذاکره با شرکت‌های ارائه دهنده واسطه خدمت و ایجاد شرکت برای ارائه این خدمات در استان یزد و نیز ایجاد راه‌های ارتباطی بین تامین کننده اعتبار ملی و OTA و شرکت استانی، اشاره کرد.

طباطبایی با تشریح طراحی روش اجرای طرح، اظهار کرد: در حوزه مشتریان و در بخش کارمندان و کارگرانی که گواهی کسر از حقوق دارند، ادارات و نهادها و موسسات بزرگ می‌توانند برای رفاه کارمندان خود شرایط مسافرت اعتباری را تامین کنند و امکان ضمانت کارمندان خود با گواهی کسر از حقوق را فراهم و برای کارمندان و کارگران خود اعتبار سفر از شرکت تامین کننده اعتبار تهیه کنند.

وی افزود: متقاضیانی که گواهی کسر از حقوق ندارند نیز با فرایند ارائه وثیقه می‌توانند اعتبار سفر را دریافت کنند.

وی در مورد پذیرندگان خدمات گردشگری نیز گفت: عقد قرارداد شرکت ارائه دهنده واسطه خدمت (OTA) با تاسیسات گردشگری جهت ارائه خدمات سفر اقساطی در فاز اول با تاسیسات اقامتی، پذیرایی، ارائه دهندگان سرویس، در فاز دوم با شرکت‌های حمل و نقل ریلی و دریایی و در فاز سوم با همه خدمت دهندگان بخش گردشگری، مورد نظر است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان یزد راجع به فرایند پرداخت نیز عنوان کرد: از طریق پنل واحد به طوری که در صفحه نمایش پنل، شرایط تاسیسات طرف قرارداد که چند قسط و به چه شکل خدمات خود را به صورت اعتباری ارائه می‌دهد، نمایش داده می‌شود و امکان انتخاب توسط متقاضی وجود دارد.

وی در این مورد افزود: متقاضی می‌تواند این خدمات را نیز خریداری کند تا هزینه آن از اعتبار فرد کسر شود و نیز متقاضی می‌تواند اقساط خرید اعتباری خود را از طریق پنل به صورت ماهیانه پرداخت کند.

طباطایی درخصوص منبع تغذیه سرمایه در گردش طرح نیز گفت: تاسیسات می‌تواند بخشی از زمان اعتبار (۲ تا ۳ ماه ) را تامین کند، بخشی را نیز خود نهاد و اداره طرف قرارداد تامین خواهد کرد به طوری که پرداخت توسط آن اداره به شرکت تامین کننده اعتبار انجام و به صورت قسطی از حقوق کارمند کسر می‌شود، همچنین به صورت مبلغ ثابت برای مدت به طور مثال یک سال مبلغ پولی را به عنوان رهن در اختیار شرکت تامین کننده اعتبار قرار دهد تا شرکت از این مبلغ اعتبار کارمندان را تامین کند، وام تبصره ۱۸ و کمک های نقدی دولتی نیز می‌تواند تامین کننده سرمایه در گردش طرح باشد.

وی وعده خودکفا شدن شرکت تامین کننده اعتبار بعد از یکسال در قبال این طرح را داد و در پایان حمایت های مورد نیاز اجرای طرح را شامل حمایت دستگاه های دولتی در استان جهت اخذ اعتبارسفر از سامانه برای کارمندان و تامین سرمایه در گردش ذکر کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار