زنگ سلامت روز شنبه همزمان با آغاز هفته سلامت طی مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مدیران در مدرسه حضرت زهرا (س) شهر همدان نواخته شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴ 07 May 2022
زنگ سلامت روز شنبه همزمان با آغاز هفته سلامت طی مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مدیران در مدرسه حضرت زهرا (س) شهر همدان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار تابناک همدان از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در این آیین گفت: همه ساله با پیش بینی شعار‌هایی برای هفته سلامت که بُعد ملی و جهانی دارد، نکاتی به مسئولان یادآوری می‌شود.

دکتر محمدمهدی مجذوبی افزود: شعار هفته سلامت در سال جاری "سلامت ما سلامت سیاره ما" تعیین شده که برخلاف سال‌های گذشته همه موضوع‌های مرتبط با سلامت را دربر می‌گیرد.

وی تاکید کرد: متولیان حوزه سلامت با انتخاب این شعار به این موضوع دست یافتند که باید همه مولفه‌های موثر در سلامت را برای رسیدن به سلامت جسم در نظر گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: توجه به سلامت آب، غذا و هوای سالم و افزایش تحرک افراد از راه‌های دستیابی به سلامت جسم است.

مجذوبی با بیان اینکه همه این مولفه‌ها در صورت توجه به توزیع عادلانه سلامت محقق می‌شود گفت: یکی از مصادیق و معیار‌های عدالت در حوزه سلامت، فراهم کردن زمینه واکسیناسیون علیه کرونا در اقصی نقاط کشور و استان همدان بدون در نظر گرفتن سطح درآمدی افراد و منطقه سکونت آنان است.

وی تاکید کرد: توزیع عادلانه سلامت باید در دیگر بخش و حوزه‌ها نظیر تخصیص تخت ها، تجهیزات بیمارستانی و توزیع دارو نیز اتفاق بیافتد.

وی گفت: برنامه‌ها و شعار هفته سلامت ۱۴۰۱ راهی برای یادآوری به دانشگاه علوم پزشکی و همه دستگاه‌ها موثر در سلامت برای افزایش همکاری بین بخشی در تامین سلامت با هدف توفیق در این حوزه است.

۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه هفته سلامت نام‌گذاری شده و شعار امسال این هفته نیز سلامت ما سلامت سیاره ما می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار