چهار کلاهبردار که با راه اندازی بنگاه املاک در شهر‌های کوناگون، مبلغ سه میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، به دام افتادند.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 05 May 2022

به گزارش تابناک قم، معاون دادستان قم با اشاره به دستگیری چهار کلاهبردار که با راه اندازی بنگاه املاک جعلی از مستاجران کلاهبرداری می‌کردند، گفت: در این پرونده مبلغ سه میلیارد تومان از مالباختگان کلاهبرداری شده است که تاکنون در این فقره سی مال باخته شناسایی شده اند.

روح الله مسلم خانی کلاهبرداری، استفاده از سند مجعول و مدارک هویتی متعلق به دیگران و پولشویی را از موارد اتهامی دستگیر شدگان برشمرد.

او گفت: کلاهبرداران بعد از تجهیز و راه اندازی یک بنگاه املاک، ساختمانی را خریداری می‌کردند.

معاون دادستان در ادامه گفت: متهمان بعد از جلب اعتماد فروشنده ساختمان، پرداخت وجه خرید ملک را تا ۱۵ روز به عقب می‌انداختند و در طول این مدت، ملک را به مستاجران مختلفی اجاره می‌دادند.

روح الله مسلم خانی با بیان اینکه این کلاهبرداران با اجاره ملک به قیمت پایین، مستاجران را به دام می‌انداختند، گفت: مستاجر برای از دست ندادن این موقعیت، مبلغ رهن یا ضمانت را بدون تحقیق به کلاهبرداران پرداخت می‌کردند.

معاون دادستان قم با اشاره به فعالیت متهمان در شهر‌های گرگان، کرج، شهرقدس، آمل و قم گفت: در نهایت این افراد در سمنان دستگیر شدند.

او از شهروندان خواست به هیچ عنوان به آگهی‌های اجاره ملک در فضای مجازی اعتماد نکنند و تا اصالت سند مالکیت و مالک برای آن‌ها محرز نشده است وجهی را پرداخت نکنند.

معاون دادستان قم با بیان اینکه مستاجران نباید پول رهن را که باید به صاحبخانه پرداخت کنند به بنگاه بپردازند، گفت: شهروندان برای اجاره و خرید و فروش مسکن، حتما به بنگاه‌های دارای پروانه کسب معتبر مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار