امام جمعه دهدشت با انتقاد از بی‌سر و سامانی اجاره ملک در این شهر گفت: بنگاه‌های املاک هر طور دلشان می‌خواهند نرخ تعیین می‌کنند و مالکان انصاف ندارند.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ 03 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز عید فطر دهدشت با تبریک عید فطر اظهار کرد: عید فطر پاداش یک ماه بندگی و زمان بازگشت به فطرت الهی است.

امام جمعه دهدشت گفت: عید فطر عید بزرگ روزه‌داران و مؤمنانی است که بعد از یک ماه عبادت و بهره‌گیری از رحمت الهی بر هوای نفسانی و گناهان غلبه کرده و از خداوند اجر و پاداش یک ماه صیام و صبر و بردباری را طلب می‌کنند.

 وی تصریح کرد: اوج درخشندگی ماه رمضان در شب‌های پر فضیلت قدر بود و راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه رمضان یک پدیده منحصر بفرد بود که به رغم محدودیت‌های دو ساله خیل مؤمنان نشان دادند در همه عرصه‌ها اهل سبقتت گرفتن هستند.

امام جمعه دهدشت گفت: تلاش کنیم آثار الهی و معنوی رمضان را از دست ندهیم برای اینکه اذکار، مناجات و دعاها فراموش نشود چند نکته را مورد توجه قرار دهیم؛ انس با مساجد برای تقویت ایمان اهمیت دارد، کنترل نفس، دقت در لقمه حلال، دیدار انسان‌های اهل دین و تقوا و انس با مجالس مذهبی فراموش نشود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه روز قدس به دنیا اعلام کرد ملت بیدار است و جوانان همچنان به آرمان‌های امام پایبند هستند، اضافه کرد: راهپیمایی قدس به دشمنان این درس را داد ک تا آزادی قدس دست از حمایت مظلوم و‌ مبارزه با غاصب بر نخواهیم داشت.

خطیب نماز عید فطر گفت: اجاره‌ بهای مسکن در دهدشت کمر مستأجران را خم کرده و به یک معضل در این شهر تبدیل شده است.

وی بالا رفتن هزینه اجاره را معلول عوامل متعدد خواند و گفت: یکی از علت‌ها اجرایی نشدن طرح تفصیلی شهر طی سالیان گذشته بود.

امام جمعه دهدشت افزود: در این شرایط که در دهدشت خانه کم و اجاره سرسام‌آور است صاحبان املاک به مستأجران رحم کنند بنا نیست همه هزینه‌های زندگی خود را از جیب مستأجر بی‌پناه تأمین کنید.

وی اضافه کرد: هزینه اجاره اگر خلاف انصاف باشد خیر و‌برکت ندارد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر نقش بنگاه‌ها  مشاوران املاک را دلالی دانست و گفت: بنگاه‌های معاملاتی هر طور دلشان می‌خواهد نرخ تعیین می‌کنند این

قانون غلطی که هر چه اجاره و رهن بیشتر باشد سهم بنگاه بیشتر است آنها را وسوسه می‌کند.

وی خطاب به مشاوران املاک بیان کرد: باید واسطه شوید نرخ کمتر شود یوم‌الحساب  چه پاسخی به جوانانی دارید که برای آغاز زندگی مشترک توان اجاره ندارند، چه پاسخی به مادران بی‌سرپرست دارید و اشک و‌ ناله کارگری که نمی تواند منزلی پیدا کند را چگونه پاسخ می‌دهید.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر مشاوران املاک را توصیه به رعایت انصاف کرد و گفت: گاهی مالکان می‌گویند مشاوران املاک نرخ تعیین می‌کنند مسؤولان و‌ متولیان امر نسبت به این مسئله توجه جدی داشته باشند و برخورد کنند.

وی همچنین مشکلات کارگران روزمزد و شرکتی شهرستان را یادآور شد و گفت: مسؤولان استانی به وضعیت کارگرانی که دست پیمانکاران از خدا بی‌خبر در ادارات و سازمان‌های مختلف هستند و حقوق و بیمه ندارند رسیدگی کنید.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه بنا بود پیمانکار به کمک دولت بیاید، افزود: به کارگران بیچاره رحم کنید. مسرولان نظارتی استان جلوی مافیای پیمانکاران بی‌انصاف را بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار