۱۴ صادر کننده برتر گیلانی امروز با هدف حمایت از تولیدات صادرات محور گیلان، با حضور استاندار تقدیر شدند.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱ 28 April 2022

 

به گزارش تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در این مراسم با قدردانی از همه فعالان عرصه‌ی تولید و صادرات گیلان، رونق صادرات غیرنفتی را زمینه ساز توسعه‌ی همه جانبه و ارتقاء شاخص‌های اقتصادی استان و کشور دانست و بر ضرورت حمایت جدی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان تاکید کرد.

وی همچنین تولید باکیفت کالا را نقش آفرینی بهینه‌ی محصولات ایرانی در بازار‌های منطقه ایی و فرامنطقه ایی حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: صادرات موجب تلاش مجدانه برای ارتقاء کیفی تولیدات داخلی می‌شود و این مهم علاوه بر ارزآوری، روند توسعه‌ی صنعت را در پی خواهد داشت. 

استاندار گیلان درادامه با بیان اینکه دولت از تولیدات رقابت پذیر با کیفیت دفاع می‌کند، گفت : جلوگیری از واردات کالا‌هایی که مشابه داخلی دارد، از سیاست‌های اقتصادی دولت در این خصوص است.

دکتر اسدالله عباسی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به وجود بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی راکد در استان، به معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیر کل صمت گیلان دستور داد هدفگذاری برای راه اندازی دوباره ۳۰۰ واحد از این بنگاه‌های تولیدی غیر فعال را برای امسال در دستور کار قرار دهند و با جدیت برای احیای این واحد‌ها بکوشند.

وی همچنین خطاب به بانک‌های عاملی که به دلیل معوقات مالی، برخی از واحد‌های تولیدی استان را در تصرف خود قرار داده اند، گفت: اینگونه واحد‌ها هرچه سریعتر باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرند تا به رونق و اشتغالزایی بازگردند.

استاندار گیلان درادامه تعداد واحد‌های تولیدی جدید در حال احداث را بیش از هزار و ۱۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود بر اساس میزان پیشرفت کار هر یک از این طرح ها، حمایت‌های لازم برای تسریع در روند بهره برداریشان به عمل آید. 

رییس اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنعت و معدن گیلان هم در گزارشی روند صادرات کالا‌های ایرانی با اولویت تولیدات گیلان را تشریح کرد و گفت: موقعیت خاص جغرافیایی و استراتژیگ گیلان زمینه ایی فراهم ساخته تا با ارتقاء زیر ساخت‌های صادراتی، بتوان زمینه‌ی نقش آفرینی هرچه بیشتر صادرکنندگان گیلانی را در بازار‌های آسیای مرکزی، حوزه‌ی قفقاز و در نهایت اوراسیا فراهم کرد.

دکتر هادی تیزهوش تابان نقش توسعه‌ی زیرساخت‌های ترانزیتی دریامحور را برای تسهیل در روند صادرات به حوزه‌ی خزر مهم دانست و از استاندار خواست تدابیر لازم را برای همکاری سازمان‌های مربوطه جهت خریداری و تهیه‌ی شناور‌های رو – رو در انزلی فراهم کنند تا صادرات با کامیون‌های ایرانی به آن سوی خزر روانه شود

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار