مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۶ هزار تن نهاده طیور سال گذشته توسط اتحادیه و تعاونی‌های زیرمجموعه تامین و میان مرغداران مرغ تخمگذار استان توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 27 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «ایرج صفایی» روز چهارشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات اتحادیه مرغداران تخمگذار استان همچنین به توزیع تخم مرغ توسط اتحادیه به منظور تنظیم بازار اشاره کرد و افزود: این اتحادیه در طول سال گذشته اقدام به توزیع تخم مرغ به میزان یک هزار و ۵۰۰ تن در سطح استان به منظور تنظیم بازار کرد.

رحیمی مدیر بازرسی سازمان جهاد کشاورزی و چراغی مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار و نماینده معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این نشست حضور داشتند و مشکلات این اتحادیه بررسی و برای حل آن‌ها چاره اندیشی و مقرر شد هماهنگی‌ها و مکاتباتی به منظور تحویل به موقع نهاده با وزارت جهاد کشاورزی صورت پذیرد.

به گزارش ایرنا، در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحد‌های بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار