مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت: امسال 25 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شده و بیش از 90 درصد معابر همدان زیر پوشش اتوبوسرانی است.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 03 October 2015
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت: امسال 25 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شده و بیش از 90 درصد معابر همدان زیر پوشش اتوبوسرانی است.

به گزارش فارس، محمد پوروخشویی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان در فرمانداری همدان اظهار کرد: ساماندهی خطوط اتوبوسرانی میدان امام، خیابان بوعلی و میدان بیمه در دست اقدام است که هدف از اجرای آن تسریع دسترسی مردم به مرکز شهر است.

وی افزود: در این حوزه سعی شده میدان امام که تبدیل به یک پایانه برای اتوبوس‌های شهری شده؛ براساس سیاست خطوط ویژه "بی آر تی" ساماندهی شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان ادامه داد: هدف ناوگان حمل و نقل همدان این است که استفاده از حمل و نقل عمومی در میان مردم همدان فرهنگ‌سازی شود.

‌وی خاطرنشان کرد: براساس ایجاد فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی امسال 25 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شده و بیش از 90 درصد معابر همدان زیر پوشش اتوبوسرانی است.

پوروخشویی در زمینه ارائه تسهیلات سازمان اتوبوسرانی افزود: در سطح همدان 120 ایستگاه اتوبوس و روزانه 950 سفر شهری شهروندی انجام می‌شود که از 40 درصد سهم مطلوب همدان 22 درصد را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همدان در آینده نزدیک با مشکلات جدی در بحث ترافیکی مواجه می‌شود چون مبدأ هر 6 خیابان، میدان مرکزی شهر است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت: از 37 خط اتوبوسرانی موجود در همدان 32 خط به میدان امام منتهی می‌شود که نیاز به بازنگری ویژه‌ای در حوزه حمل و نقل شهری دارد.

وی در زمینه اصلاح سیستم اتوبوسرانی در خیابان‌های منتهی به میدان امام که به عنوان هسته اصلی شهر تراکم بالایی دارد پیشنهاد داد اتوبوس‌هایی که در خطوط موازی در حال تردد هستند از ناوگان حمل‌و‌نقل شهری حذف شود و یک خط فرعی جایگزین این خطوط موازی شده و در برنامه‌ریزی بلندمدت از خطوط "بی آر تی" استفاده شود.

پوروخشوییدر ادامه به بعضی از مسیرها که دارای حمل و نقل عمومی نیستند اشاره کرد و گفت: ایجاد خط فیدر در خیابان‌های پاستور، میرزاده عشقی، جهاد و فرهنگ در دست اقدام است که با اجرای این طرح خدمات‌رسانی در بخش حمل و نقل عمومی در سطح شهر 30 درصد افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: سعی شده در اجرای این طرح از صد درصد ناوگان حمل و نقل دولتی استفاده شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدانادامه داد: در ایجاد خط فیدر برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای بوده که هزینه‌ها برای همشهریان ثابت بماند و تغییر نکند.

وی خاطرنشان کرد: خیابان شهدا؛ یکی از پرترافیک‌ترین خیابا‌ن‌ها پس از میدان امام است که برای کاهش بار ترافیکی در این خیابان هم موافقت شد سه ایستگاه اتوبوس این خیابان به خطوط پایانه سرگذر منتقل شود.

پوروخشویی افزود: براساس نظرسنجی‌های انجام شده 90 درصد از شهروندان با این انتقال خطوط موافق بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار