شهردار اراک گفت: این نهاد در بودجه سال ۱۴۰۱، اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای بازار در نظر گرفته و نیازمند است که اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف نیز اهتمام کنند تا با استفاده از مدل های جدید حفظ و نگهداری، این مجموعه با ارزش تاریخی شهر حفظ شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶ 20 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کریمی در جلسه با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با ابراز امیدواری از اینکه در سایه تعامل و همکاری کارهای خوب و ماندگاری می توان انجام داد، افزود: تشکیل کارگروه مشترک شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه برای پیگیری و رفع مسائل فی مابین در چهارچوب قانون و برگزاری جلسات هفتگی تا حصول نتیجه از مصوبات مهم این جلسه است.
شهردار اراک تاکید کرد: در پیگیری مسایل باید به جای فرآیند محوری در مسیر نتیجه محوری حرکت کرد و تاکید بر این باشد که اقدامات و فعالیت ها به صورت جهادی و با قید فوریت حل شوند.
دکتر کریمی اظهار داشت: احداث بازارچه های محلی میوه و تره بار که برای شهرداری فوریت دارد دو مبحث مالکیت و مدیریت وجود دارد که باید یک مدیریت مشترک بین شهرداری برای اعمال مجوزهای قانونی، اداره اوقاف برای اختصاص زمین و سرمایه گذار برای ارائه طرح و سرمایه، تعریف شود.
وی گفت: شهرداری در بحث این بازارچه ها نگاه انتفاعی ندارد و به دنبال ارائه خدمات بیشتر به شهروندان و حل مشکل تمرکز زدایی از مرکز شهر است و این مهم نیازمند تعریف و اجرای مدل مدیریت مشترک است.
شهردار اراک تاکید کرد: اداره کل اوقاف در محدوده شهری املاک و اراضی موقوفه ای دارد که با همکاری و تعامل با مجموعه شهرداری می توان از این اراضی و املاک در اجرای طرح های تعریض و مشارکتی سرمایه گذاری بهره برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار