در آئین افتتاحیه نمایشگاه «بهار ضیافت» مطرح شد
درخشان با اشاره به فعالیت 22 غرفه در نمایشگاه علوم قرآنی «بهار ضیافت»، گفت: با همکاری دستگاه های فرهنگی استان برنامه های متعددی در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ 19 April 2022

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی با عنوان «بهار ضیافت» با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری، جانشین فرمانده سپاه فتح استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد اقامه نماز استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیرکل کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل شرکت گاز استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستان در یاسوج افتتاح شد.
«امین درخشان» در این آئین ضمن تقدیر و تشکر از معاونت فرهنگی سپاه فتح استان که به صورت شبانه روزی در برپایی این نمایشگاه همکاری داشت، گفت: این نمایشگاه به صورت مشارکتی با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی از جمله معاون فرهنگی سپاه فتح، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، دارالقرآن کریم و شهرداری یاسوج برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت خود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دو شعار را در دستور کار قرار داد، افزود: یکی از آنها این بود که برنامه های فرهنگی با تقویت بعد فرهنگی و مردمی در سراسر استان برگزار شود.
وی یادآور شد : دومین شعار تعامل، همکاری و همیاری با سایر دستگاه‌های فرهنگی هنری بود که به برکت و قداست این همکاری، برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی از ابتدای ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گرفت.
درخشان برگزاری محافل انس با قرآن در برخی از شهرستان های استان را یادآور شد و یادآور شد: در برخی از شهرها از جمله پاتاوه، مارگون، دیشموک، قلعه رئیسی و بهمئی این محافل قرآنی برگزار شده و در سایر شهرها تا پایان ماه مبارک رمضان طبق برنامه زمان بندی شده این محافل قرآنی با حضور سه قاری بین المللی برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این برنامه ها و محافل قرآنی در سایه مشارکت وهمراهی دستگاه های فرهنگی برگزار می‌شوند.
وی به برگزاری این نمایشگاه و بخش های آن گریزی زد و افزود: این نمایشگاه در دو بخش نمایشگاه علوم قرآنی، محصولات فرهنگی و برنامه های فرهنگی و هنری برگزار می شود.

دو شعار فرهنگی مدیر کل ارشاد

درخشان برپایی غرفه های ترویج حجاب و عفاف، خانواده، سواد رسانه و فضای مجازی با همکاری مرکز آفرینش های بسیج را از دیگر غرفه های این نمایشگاه دانست و اظهار کرد: غرفه ترویج نماز و غرفه های دیگری در نمایشگاه فعالیت خواهند داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شب های شعر، قصه های قرآن، هنرهای نمایشی، تعزیه خوانی با موضوع شب های قدر و شهادت امام علی علیه السلام، اجرای نمایش های خیابانی با موضوع آسیب های اجتماعی، هنرهای تجسمی، ورکشاپ های هنری، پخش سرود، موسیقی، فیلم و سخنرانی پیرامون جهاد تبیین را از دیگر برنامه های این نمایشگاه علوم قرآنی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی به روز جهانی قدس، ویژه برنامه‌ مقاومت به یاد رشادت های شپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شب شعر را خواهیم داشت.
درخشان بخش کودک و نوجوان و غرفه بومی محلی و گفت و گوهای جوان محور به ویژه پیرامون بحث جهاد تبیین با همکاری بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی را در دستور کار خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار