رییس اداره محیط زیست شهرستان اراک از طرح پایش زیست محیطی شبانه و سر زده واحد‌های صنعتی اراک با هدف پیشگیری و کاهش آلاینده ها خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲ 17 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی ، "محمود رضا فراهانی " افزود: در این طرح شهرک‌ها و نواحی‌های صنعتی و مراکز تولیدی بزرگ شهرستان مورد پایش و بازدید کارشناسی قرار میگیرد.
فراهانی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح شناسایی و برخورد با صنابع آلاینده محیط زیست و جلوگیری از تخلف در خارج از ساعت‌های اداری است، گفت: ارتقا کیفی شاخص‌های زیست محیطی واحد‌های تولیدی و خدماتی در استان و انجام اصلاحات لازم و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
وی بیان کرد : بسیاری از این واحدهای صنعتی متخلف با تصور عدم کنترل و پایش های شبانه زیست محیطی، فعالیتهای دارای آلودگی شدید را در شب به انجام رسانده یا تعداد قلیلی از واحدها سیستم فیلتراسیون را خاموش می کنند،که البته این صنایع بیشتر با هدف افزایش ظرفیت تولید و کاهش هزینه های جاری، اقدام به امر میکنند اما متاسفانه این اقدام باغث آسیب و لطمات جبران ناپذیر به محیط زیست می شود.
فراهانی اظهار داشت : در این بازدید‌ها وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خوداظهاری واحد‌های صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار میگیرد که با توجه به عدم رعایت الزامات زیست محیطی از جمله خاموش کردن فیلتر‌ها و یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور از سوی برخی مراکز اخطار‌های لازم به آن‌ها داده می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس وظایف ذاتی، قانونی و اخلاقی نسبت به سلامت مردم و حقوق شهروندان متعهد هست و قطعا به پیام ها و اطلاعاتی که در این راستا از سوی مردم دریافت می شود رسیدگی خواهد شد و در چارچوب قانونی با صنایع آلاینده برخورد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار