فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال رژه روز ارتش به صورت خودرویی در مرکز استان آذربایجان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳ 16 April 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امیر سرتیپ علی حاجی لو امروز ۲۷ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت گرامیداشت روز ارتش بااشاره به برنامه های ارتش در ۲۹ فروردین امسال در استان گفت: مراسم گرامیداشت روز ارتش امسال با توجه به اینکه کرونا به طور کامل ریشه کن نشده است برای حفظ پروتکلهای بهداشتی به صورت رژه خودرویی و در ساعت ۸ و نیم ۲۹ فروردین در خیابان ورزش ارومیه برگزار می شود و بخشی از توانمندی های خودرویی به نمایش گذاشته می شود. 

وی بابیان اینکه مراسم گرامیداشت روز ارتش امسال در مراکز استانهای شمالغرب و مراغه برگزار می شود، ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا نیز با رعایت دستورالعمل بهداشتی جز برنامه های گرامیداشت روز ارتش در استان است. 

امیر سرتیپ حاجی لو با اشاره به نقش ارتش قبل از پیروزی انقلاب و همراه بودن بدنه ارتش در پیروزی انقلاب افزود: در زمانی که غرب و شرق برای جهان تعیین تکلیف می کردند پیروزی انقلاب معادلاتشان را بهم زد و گروهکهای معاند و منافق بعد از این پیروزی بدنبال انحلال ارتش و خلع سلاح انقلاب نو پا بودند که تجزیه ایران نیز بدنبال این توطئه ها نیز مطرح بود اما امام راحل با تدبیر خود و نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، مانع انحلال و فروپاشی ارتش شد و این نیروی زمینی را بازوی مسلح و ذوالفقار انقلاب دانستند. 

امیر حاجی لو با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش ایران جانانه برای حفاظت از کشور تلاش کردند و شهدای بسیاری تقدیم کردند، افزود: نیروی زمینی ارتش در برابر تهدیدات علیه نظام و ۸ سال دفاع مقدس نقش محوری داشت و امروزه نیز با تمام قوا با هدایتهای مقام معظم رهبری امنیت پایدار را برای نظام رقم زده است. 

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش با اشاره به توان نظامی و دفاعی نیروی زمینی ارتش گفت: اگر در اوایل جنگ تحمیلی دشمنان در تلاش بودند که تجهیزات نظامی وارد کشور نشود اما امروز تلاش می کند تسلیحات نظامی را صادر نکنیم که این افتخار بزرگی برای ارتش کشور است.

وی با اشاره به احداث ۲۳ هزار خانه سازمانی برای نیروی زمینی طی ۳ سال گذشته افزود: از این تعداد ۵ هزار واحد احداث و تحویل شده است و مابقی نیز در دست احداث است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار