کد خبر: ۱۰۳۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ 16 April 2022

 

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک گفت با توجه نام گذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری " تولید،اشتغال آفرین ،دانش بنیان "

در صدد تقویت شرکت های حوزه دام پزشکی هستیم و از لحاظ کمی تعدادشان را افزایش دهیم.در حال حاضر ۵ شرکت در حوزه دام و طیور داریم که در تلاشیم تعداد آنها را افزایش دهیم وی افزود.

در همین راستا هم در تلاشیم از لحاظ کیفی وضعیت شرکت هایی که در زمینه آب مقطر واکسن کار میکنندو تولید غذای آبزیان را بهبود بخشیم دکتر سهراب عاقبتی افزود.

 

 یک طرح نظارت بهداشتی که از ۱۴ اسفند ماه سال گذشته شروع شد و با توجه به این که ماه رمضان را در پیش داشتیم این طرح دو ماه حدودا ۶۳ روز و در حال حاضر در کل شهرستانها ادامه دار است.مدیرکل دامپزشکی گیلان افزود امسال برنامه وسیع سازی حوزه پوشش جمعیت دامی را داریم در حال حاضر ۶۰ تا ۶۵ است که انتظار داریم در سال جدید بیشتر و هدفمند تر شود تا از جلوی ضرر و زیان دامداران عزیز ما‌گرفته شود وی افزود.

نظارتها شامل : کشتارگاهها ،مراکز بسته بندی و ... توسط همکاران ما تشدید نظارت صورت میگیرد وی گفت.

تا  به امروز ۸۵۰۰ بازدید داشته ایم که ۸۱ پرونده تخلف بهداشتی صورت گرفته که به مراجع قضایی ارجاع دادیم و ۱۲ مورد واحد متخلف را پلمپ کردیم و  دکترعاقبتی افزود دوتن از فرآورده های غیر قابل مصرف را معدوم سازی کردیم.

 

مدیرکل دامپزشکی گیلان افزود امسال برنامه وسیع سازی حوزه پوشش جمعیت دامی را داریم در حال حاضر ۶۰ تا ۶۵ است که انتظار داریم در سال جدید بیشتر و هدفمند تر شود تا از جلوی ضرر و زیان دامداران عزیز ما‌گرفته شود وی افزود.

 

وضعیت بیماری های استان بصورت کنترل شده است ، ما دو مورد آنفلانزا در سطح استان داشتیم که پس از آن رد پای بیماری خاصی مشاهده نشد عاقبتی افزود.

 

با توجه به اینکه استان گیلان‌ اولین استانی است که کشتارگاه های سنتی خود را تعطیل کرده است، ما در حال حاضر در استان گیلان ۳ کشتارگاه صنعتی  داریم که در سه نقطه استان ( شهرستان لنگرود_تالش و رشت ) هستند مدیرکل دامپزشکی گیلان در این گفتگو افزود.

 

در حوزه طیور ۷ کشتارگاه طیور داریم که در هر ساعت ۲۸ هزار قطعه در هر شیفت کاری ظرفیت‌دارند‌.این‌کشتارگاهها در شهرستانهای آستانه،سیاهکل،رشت،رودبار و صومعه سرا هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار