استاندار ایلام با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای تسریع در تکمیل بیمارستان ملکشاهی از طریق منابع داخلی استانداری اختصاص داده شد، گفت: باید مابقی هزینه مورد نیاز برای تکمیل فاز اول این طرح درمانی از محل منابع داخلی وزارت بهداشت و بنیادمستضعفان تامین شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ 16 April 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا  و در جریان سفرهای شهرستانی خود در جلسه شورای اداری شهرستان ملکشاهی، این شهرستان را مسیر دوم اربعین ذکر کرد و با اشاره به بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز آن، اظهار داشت: همچنین ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل تقاطع غیر هم سطح شهرستان ملکشاهی اختصاص می یابد .

وی با بیان اینکه سهم مسکن های ملی شهرستان ملکشاهی ۵۴۱ واحد است، افزود: عدم وجود متقاضی برای این مسکن ها در شهرستان باید علت یابی شود و رسانه ها، مسوولان، روحانیت، اعضای شورای های شهر و روستا نسبت به ترغیب و تشویق مردم به عنوان متقاضی مسکن های ملی اقدام کنند.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه وضعیت تقاضای مردم در مدت سه هفته آینده تعیین تکلیف شود، ادامه داد: باید زمین هایی که برای احداث مسکن های ملی در نظر گرفته می شود، از اراضی زراعی مرغوب و فعال کشاورزی یا زمین های پرت و دور از دسترس نباشد.

وی با توجه به روند احداث هفت پروژه تامین آب روستایی از شرکت آبفا خواست طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان ملکشاهی را با مشارکت بنیادعلوی تا پایان خردادماه سال جاری به اتمام برساند.

وی گفت: باتوجه به اینکه شهرستان ملکشاهی دارای موقعیت توپوگرافی و جغرافیای ویژه ای است، در کنار وجود اثار تاریخی و مذهبی پتانسیل ایجاد مجتمع های گردشگری را دارد که با راهنمایی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با مشارکت بنیاد علوی و شهرداری مجتمع گردشکری در بوستان مرکزی شهر ملکشاهی با اعتبار اولیه یک میلیارد تومان احداث شود ؛ همچنین مسیر دسترسی آبشار اَما با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از محل سفر ریاست جمهوری به استان ایلام مصوب شد.

استاندار ایلام ادامه داد: ایجاد شهرک های گلخانه ای و صنایع سبز با مشارکت بهره برداران بومی و با استفاده از اراضی در اختیار آنها از دیگر مصوبه های این جلسه است که با توجه به مرز مهران می توان با تولید محصولات کیفی کشاورزی به صدور محصولات کشاورزی پرداخته شود.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث ایجاد کارخانه تولید لاستیک در شهرستان ملکشاهی است که با اعلام آمادگی سرمایه گذار بومی باید زمین و برق مورد نظر وی تامین شود.

بهرام نیا ادامه داد: بیکاری یکی دیگر از دغدغه های شهرستان ملکشاهی است که با ایجاد طرح های گردشگری، کشاورزی و ساخت مسکن های ملی می توان تعداد زیادی از افراد جویای کار را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

وی افزود: مسوولان به کار عملیاتی و مدیر جهادی نیاز دارند و انتظار مردم تحقق وعده های مسوولان و عمل به این وعده ها است و بی توجهی به خواسته ها و مطالبات مردم باعث سلب اعتماد آنها می شود.

استاندار ایلام ضمن تخصیص اعتبار برای بهسازی و آسفالت مسیر دسترسی شهید گمنام شهر مهر ملکشاهی، خواستار عملیاتی شدن روند آسفالت این مسیر تا ظرف یک هفته آینده شد و همچنین نسبت به رسیدگی به وضعیت خانواده های شهدا و ایثارگران و ارتقای وضعیت فرزندان شاهد تاکید کرد.

وی اظهار داشت: مدیران باید بدون واسطه بین مردم حضور داشته باشند و با کارهای عملیاتی و جهادی در خدمت مردم باشند./م

بیشتر بخوانید :: 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار