آیت الله مکارم شیرازی گفت: مسائل فرهنگی در شرایط فعلی دارای اهمیت زیادی است و اگر روی آن اقدام مؤثر نشود در آینده بدتر خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ 14 April 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم گفت: مسئله فضای مجازی، مسئله حجاب و مسئله مواد مخدر و همینطور موارد مختلف فرهنگی باید با برنامه ریزی کامل بررسی و اصلاح شود.

این مرجع تقلید گفت: بار‌ها گفته‌ام در فقه و اصول قانونی داریم که هر مقدار که می‌توانید انجام دهید بعضی‌ها خیال می‌کنند یا باید همه اش را انجام دهند یا هیچ کاری انجام ندهند، بنابراین می‌گویند مثلا حجاب را یا باید بتوانیم به طور کامل اصلاح بکنیم یا به طور کامل ترکش کنیم. نه!، هر چقدر می‌توان کار کرد باید انجام شود.

او گفت: مخصوصا کار‌های فرهنگی در قم، که پایگاه تشییع است، متعلق به همهء شیعیان دنیا، اینجا حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و مرکز حوزه علمیه است.

آیت الله مکارم در ادامه با انتقاد از معطل ماندن فرودگاه قم گفت: قم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که می‌بایست سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای این شهر در نظر گرفته شود، اگر این فرودگاه راه اندازی شود ارتباط دنیا با مرکز تشیع بیشتر خواهد شد، که متاسفانه حدود ۱۰ سال است به تاخیر افتاده است.

این مرجع تقلید گفت: بایستی از تمام ابزار‌ها و وسایل، خصوصا از وسایل رسانه‌ای و ارتباطی استفاده کرد تا از طریق فضای مجازی اسلام را تعلیم داد.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان گفت: کار شما فقط سامان دادن به سپاه نیست بلکه سامان دادن به وضع فرهنگی استان هم بر عهده شما است، باید با کمک صدا و سیما و مراکز حوز‌وی و دانشگاهی تصمیم بگیرید و توکل به خداوند متعال کنید، کار هر چقدر هم که سخت و طاقت‌فرسا باشد ان شاء الله انجام خواهد شد.

در ابتدای این دیدار سردار موحد فرمانده سپاه استان قم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی که دبیری آن را برعهده دارد، سپاه قم را در برطرف کردن مشکلات فرهنگی استان قم دغدغه‌مند خواند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار