در دیدار سفیر غنا با استاندار یزد، زمینه‌های فعالیت مشترک بین دو طرف با توجه به ظرفیت‌های استان یزد تشریح و بر تقویت روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری تاکید شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ 09 April 2022

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد ، استاندار در این دیدار به ظرفیت‌های استان یزد در زمینه‌های صنعتی اشاره کردو گفت: استان یزد در زمینه تولیدات کاشی سرامیک، نساجی و فولاد به ترتیب رتبه اول تا سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.


فاطمی افزود: یزد بزرگترین شهر خشتی جهان است و سالهاست که در حوزه گردشگری حرفی برای گفتن دارد.


وی باتوجه به ظرفیت‌های پزشکی هم گفت: استان یزد می‌تواند مقصد خوبی جهت گردشگری سلامت برای شهروندان غنایی باشد و در این راستا دو طرف باید موانع موجود را در جهت صدور ویزای گردشگری حل کنند و گام‌هایی را به سمت لغو روادید بردارند.


استاندار افزود: استان یزد جهت پذیرش هیات‌های تجاری غنایی آمادگی کامل را دارد و برگزاری نمایشگا‌های بین المللی تجاری فرصت خوبی در جهت معرفی ظرفیت‌های دو طرف است و وظیفه ما این است که شرکت‌های خصوصی مستعد را به حضور در نمایشگاه‌ها تشویق کنیم.


فاطمی در پایان ابراز امیدواری کرد: محصول این دیدار راه اندازی دفتر همکاری‌های تجاری بین دو طرف باشد.


سفیرغنا در جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار با بیان اینکه سالهاست روابط گرمی میان کشور ایران و غنا برقرار بوده، گفت: هر دو کشور در همه زمینه‌ها همدیگر را حمایت کردند که امیدواریم در حوزه اقتصادی حمایت‌ها دوچندان شود.


اریک اووسو بواتنگ با تاکید بر شناسایی و رفع موانع موجود، خواستار حضور هیات ایرانی در کشور غنا جهت آشنایی با پتانسیل‌ها و همکاری‌های هر چه بیشتر شد.


وی همچنین، خواهرخواندگی شهر یزد با یکی از شهر‌های غنا را خواستار شد و گفت: اگر استان یزد علاقه‌ای در این خصوص نشان دهد می‌توانیم جزئیات این امر را محقق کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار