رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم گفت: ۱۱ مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم به میزبانی بقاع متبرکه شاخص در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۰۳۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 09 April 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمد صالح‌نژاد با اشاره به برپایی محافل و مجالس ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه به مناسبت ماه رمضان گفت: جزءخوانی روزانه قرآن در اماکن مقدسه در سه بخش بعد از نماز ظهر و عصر، پیش از افطار و شب صورت می‌گیرد.

وی گفت: بقاع متبرکه‌ای که مراسم ترتیل‌خوانی در آن‌ها هر روز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود شامل آستان مقدس امامزادگان جعفر شهید (ع)، جمال‌الدین (ع)، علی بن جعفر (ع) و موقوفه عربشاهی در کهک هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در این مراسم علاوه بر ترتیل‌خوانی قرآن، نکات تفسیری هم ارائه می‌شود ،گفت:حضور حافظان قرآن کریم در این ویژه برنامه‌ها با هدف ترویج و تبلیغ مسئله حفظ کلام وحی پُر رنگ‌تر است.

وی گفت: در چهار بقعه و مسجد استان قم نیز مراسم جزءخوانی قرآن کریم پیش از افطار برنامه‌ریزی شده که شامل مسجد جامع و آستان مقدس امامزادگان سید علی (ع)، موسی مبرقع (ع) و زینب خاتون (س) شهر کهک هستند.

صالح‌نژاد با بیان اینکه تفسیر جزء قرائت شده، اقامه نماز و ضیافت افطاری ساده، بخش‌های دیگر این مراسم را تشکیل می‌دهند عنوان کرد: زمان شروع مراسم در چهار مکان یاده شده، هر روز حوالی ساعت ۱۸:۳۰ است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم به مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در نوبت شب اشاره کرد و گفت: آستان مقدس امامزادگان حمزه (ع) و ابراهیم و محمد (ع) دو بقعه‌ای هستند که جمع‌خوانی شبانه ماه مبارک رمضان را میزبانی می‌کنند.

وی گفت: همچنین ترتیل‌خوانی ویژه خواهران هر روز از ساعت ۱۱ در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد (ع) برگزار می‌شود.

صالح‌نژاد با بیان اینکه محافل قرآنی متعددی هم در طول ماه رمضان امسال و به میزبانی بقاع متبرکه امامزادگان پیش‌بینی شده است، گفت: برای تشویق نوجوانان و جوانان به شرکت در این مجالس، هدایایی به رسم یادبود و بر اساس قرعه‌کشی به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه قم گفت: برای رونق هر چه بیشتر محافل و مجالس قرآنی و جمع‌خوانی، سعی شده از قاریان برجسته و مشهور استان و کشور برای حضور در این مراسم دعوت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار