معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد؛
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره ‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر، از اجرای طرح‌های زیست‌محیطی در مدارس این استان خبر داد
کد خبر: ۱۰۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 30 September 2015
تابناک بوشهر: حسن قلندری در گردهمایی معلمان طرح "محیط یاران" دانش‌آموز دشتستان اظهار داشت: در راستای کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های آموزشی و تقویت برنامه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.
 
به گزارش تابناک بوشهر اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر؛ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: ما در قبال محیط زیست، رسالت بزرگی بر گردن داریم، چرا که باید از این امانت الهی به خوبی نگهداری و به نسل‌های آینده منتقل سازیم.
 
قلندری تصریح کرد: بدون تردید مشکلات زیست محیطی فراوانی در استان بوشهر وجود دارد و این مشکلات بیانگر لزوم فرهنگ سازی و تلاش در راستای آشتی با طبیعت است.
 
وی از اجرای طرح‌های زیست‌محیطی در مدارس استان بوشهر خبر داد و افزود: سال گذشته مدرسه‌ای تحت عنوان "مدرسه سبز" به نام شهید محیط بان؛ کشاورز در بردخون ثبت شد و 30 مدرسه طرح همیار محیط زیست فعالیت خود  در ارتباط با محیط زیست شروع کردند و امسال نیز شاهد اجرای طرح محیط یار دانش‌آموز در مدارس دشتستان خواهیم بود.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان گفت:سال گذشته با مشارکت سمن های خارج از استان، دوره های آموزشی  برگزار شد و نیاز داریم  مبلغ سمن های زیست محیطی که نیاز استان مدیر آموزش و پرورش دشتستان از حضور 17 هزار دانش‌آموز دشتستانی در طرح محیط‌یار خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح محیط یار دانش‌آموز، از جمله طرح‌هایی است که در راستای دوستی با طبیعت و نگهداری از محیط زیست، از سال جاری برای 17 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی دشتستان اجرا می‌شود.
 
مدیرآموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این آیین اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که با وزارت آموزش و پرورش و محیط زیست کشور داشتیم، موفق به کسب تأییدیه این نهادها درارتباط با اجرای طرح زیست محیطی "محیط یار دانش‌آموز" در دشتستان شدیم.
 
سیدحسن لواسانی فرد افزود: این طرح، امروز به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی دخترانه حدیث برازجان اجرایی می‌شود و پس از آن، با کمک جزواتی که در اختیار مربیان و مدیران مدارس ابتدایی قرار خواهد گرفته، آموزش‌های لازم در ارتباط با نحوه پرورش دانش‌آموزان همیار و دوستدار محیط زیست، به آنان داده خواهد شد.
 
وی در پایان گفت: بسته‌های آموزشی خاصی تدوین و آماده شده که در اختیار مدارس ابتدایی قرار خواهد گرفت تا با کمک آن، به دانش‌آموزان یاد دهند که چگونه با محیط زیست خود روبرو شده و از آن نگهداری کنند. بوشهر باشیم.

گفتنی است در پایان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر به همراه رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل و مسوولان آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، از دبستان حدیث برازجان به عنوان مدرسه نمونه مجری طرح محیط یار دانش آموز بازدید کردند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار