امام جمعه بخش مرکزی یزد:
امام جمعه بخش مرکزی یزد با انتقاد از برخی برنامه ها به ویژه در کمپ های کویرنوردی گفت: گردشگران، دارالعباده و مذهبی بودن یزد همچنین فرهنگ دینی مردم این دیار را مدنظر قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۳۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶ 26 March 2022

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به دهه غبارروبی مساجد اظهار داشت: عمران مادی و معنوی مسجد باید همزمان انجام شود، عمران مساجد تنها مربوط به ساخت و ساز نیست بلکه به حضور پرشور در مساجد و توجه مردم به ائمه جماعت و همچنین توجه ائمه جماعت به مردم است.

وی، دهم فروردین ماه و یاد شهدای دوران انقلاب اسلامی را گرامی داشت و افزود: امسال این برنامه با یاد شهدای اخیر و مظلوم عربستان همراه است و لزوم حضور مردم در این جریان و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این زمینه لازم به توجه است.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اسف بار تلفات جاده‌ای در کشور عنوان کرد: متأسفانه در این ایام نوروز و تاکنون حدود ۲۵۰ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته داده ایم و بیش از ۴ هزار نفر نیز مصدوم شده اند که به میزان قابل توجهی نیز خسارت مالی و روانی به همراه دارد و بر این اساس رانندگان باید به هنگام رانندگی با دقت و حساسیت بالا قوانین را رعایت کنند و حافظ جان خود و سایر هم وطنان باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن قدردانی از تلاش‌های پلیس راهور تاکید کرد: پلیس باید در این زمینه توجه بیشتر و نظارت‌ها جدی تری داشته باشد و مسئولان نیز باید اصلاح مسیرهای خطر آفرین در حوادث جاده‌ای را اولویت قرار دهند تا با قانون مداری مردم و اقدامات اصلاحی و نظارتی دستگاه‌های مرتبط کاهش تصادفات جاده‌ای را به شکل چشمگیر شاهد باشیم.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث فرهنگی گردشگری در یزد ادامه داد: برنامه‌ها باید به شکل ویژه در کمپ‌های گردشگری مورد نظارت و کنترل باشد و اصولاً باید گردشگران، جهانگردان و مسافرانی که از دیگر استان‌ها وارد یزد می‌شوند، یزد را به عنوان پایگاه فرهنگی، ارزشی و دارالعباده بشناسند و اجرای برنامه‌های نامتعارف در هتل‌ها و رستوران‌ها کار درستی نیست.

وی در مورد مشتری مداری در نوروز نیز بیان کرد: نباید صرفاً در ایام نوروز و پیک‌های مسافرتی بحث عرضه و تقاضا را مورد نظر قرار دهیم و اگر به تنهایی و تک بعدی این موضوع را مورد توجه قرار دهیم کار و فعالیت‌ها از انصاف خارج می‌شود و اگر کسی تشنه باشد و نیاز به آب داشته باشد و چون نیاز دارد به هر قیمتی به آن آب بفروشیم تا جانش نجات پیدا کند و یا اگر کسی نیاز به خدمات درمانی داشته باشد و پزشک کافی نباشد پزشک موجود باید به هر قیمتی از بیمار خود ویزیت دریافت کند اینها خارج از دایره اخلاق و انصاف است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبری عنوان کرد: ایشان امسال را به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین معرفی کردند و در حالی که سال قبل تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نام گرفته بود و در این سال‌های اخیر محور عناوین سال عمدتاً اقتصادی است و بیشتر هم در سال‌های اخیر بر موضوع تولید تاکید می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین راه حل های مشکلات کشور در حال حاضر تولید است اما نه هر تولیدی بلکه آن تولیدی که بتواند کشور را و ملت را مستقل و سرافزار کند و تولیدی که دست نیاز ملت ایران به خارج را کوتاه کند و توانمندی داخلی را افزایش دهد. تولیدی که بتواند در عرصه بین المللی رقابت ایجاد کند و صادرات را در ابعاد مختلف و به زیبایی رقم بزند و این تولید باید همراه با بنیه‌های علمی و پایه‌های دانشی و در حقیقیت دانش بنیان باشد تا چنین رویکردهایی را امکان پذیر سازد.

مدرسی تاکید کرد: وقتی موج انقلاب صنعتی اروپا را فرا گرفت آنها به صادرات نیازی گسترده داشتند و لذا با ترفندهایی از جمله قراردادهای تحمیلی دولت‌های قاجار را با وارد کردن محصولات خود به ایران همراه کردند.وضعیت و صنعت داخلی ما نیز یکی پس از دیگری از کار افتاد و صنعت نساجی و برخی از صنایع دیگر ما از رونق افتاد و تعرفه‌های گمرگی را کاهش دادند و این واردات چند تا ضرر برای ما داشت و منابع مالی داخلی از طریق خروج نقدینگی و مسکوکات طلا و نقره کاهش داد و ضربه سهمگینی به ارزش پول ملی وارد کرد و در مقابل ارزش ملی پول آنها را نیز بالا برد و در مقابل کاهش تولید را در کشور ما رقم زد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار