کارگردان «مدرسه موش‌ها» گفت: وقتی آثار ضعیف و یا نگاه اکثر سازندگان آثار کودک و نوجوان به حضور در جشنواره‌های خارجی است تماشاگر داخلی نادیده گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 02 October 2015
کارگردان «مدرسه موش‌ها» گفت: وقتی آثار ضعیف و یا نگاه اکثر سازندگان آثار کودک و نوجوان به حضور در جشنواره‌های خارجی است تماشاگر داخلی نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش فارس، مرضیه برومند در حاشیه برگزاری نخستین المپیاد فیلمسازی و بیست‌و‌نهمین جشنواره فیلم نوجوان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آسیب‌ها و مسائل سینمای نوجوان بسیار زیاد است و بررسی آن کنفرانسی چندروزه را طلب می‌کند.

وی گفت: کشور ما و همه مردم دنیا به ویژه بچه‌ها نیاز به فیلم سینمایی خوب دارند و نیاز به وجود سینمای کودک، سالن و فیلم مناسب احساس می‌شود.

کارگردان «مدرسه موش‌ها» افزود: باید فیلمی ساخته شود که علاوه بر ایجاد سرگرمی، نشاط و امید در بطن، محتوای درست داشته و آموزش انسان بودن، درست زندگی کردن، احترام به یکدیگر و طبیعت را داشته باشد که در این صورت خداپرستی در این فیلم تشویق و تبلیغ شده است.

وی ساخت فیلم خوب برای بچه‌ها را کم دانست و گفت: سازندگان فیلم‌های خوب کم‌کار نیستند زیرا تولید اثر خوب در بین کارها زمان می‌برد.

برومند بستر ساخت فیلم خوب را نامناسب عنوان کرد و افزود: عدم زمینه‌سازی خوب، عدم حمایت لازم و تحریم بر همه چیز و به ویژه بخش فرهنگ و سینما تأثیراتی داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت سینما نسبت به تئاتر بهتر است، افزود: هفته آینده با برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، سختی کار هنرمندان دیده می‌شود که همچنان سالن مناسب وجود ندارد و رابطه بین مردم، مخاطبان و هنرمندان سخت برقرار می‌شود.

کارگردان «مدرسه موش‌ها» المپیاد فیلمسازی را یک حرکت خوب دانست و تصریح کرد: برگزاری المپیاد فیلمسازی علاوه بر احیای سینمای نوجوان می‌تواند فیلمسازان موفقی را در آینده تربیت کند.

برومند با تأکید بر اینکه نشاندن بچه‌ها پای فیلم سخت نیست، گفت: بچه‌ها فیلم زمان خود را می‌خواهند که کار سختی هم نیست.

وی با بیان اینکه مدرسه موش‌ها را با اتکا به موفقیت گذشته خود نساختم و تلاش کردم با ریتم بچه امروز ساخته شود، خاطر‌نشان کرد: اگر کسی برای زمانه خود فیلم بسازد مطمئناً بیننده داخلی ترجیح می‌دهد اول کار همزبان و مملکت خود را ببیند.

کارگردان «مدرسه موش‌ها» ادامه داد: وقتی آثار ضعیف و یا نگاه سازندگان اکثر آثار کودک و نوجوان به حضور در جشنواره‌های خارجی است تماشاگر داخلی نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در فیلمسازی تکلف را کنار گذاشت، بیان داشت: می‌توانیم ساده‌تر، بدون تکلف و مستقیم‌تر در فیلم‌ها مانند کلاه‌قرمزی با خلاقیت صحبت کنیم.

برومند با بیان اینکه امروز فیلمسازی بسیار راحت است، اظهار کرد: فیلمسازان باید ساده به قضایا نگاه کنند.

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم مشکلاتی هست که جوانان را ناامید و افسرده می‌کند، از اینکه اکثر سازندگان فیلم با حساب و کتاب فیلم می‌سازند، ابراز ناراحتی کرد و بیان داشت: این افراد به حس واقعی و جوشش درونی خود توجه نمی‌کنند.

کارگردان «مدرسه موش‌ها» به تغییر زندگی حتی در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: ساخت فیلم‌هایی با موضوعات تکراری، خسته‌کننده و ناامید‌ی فقط برای راهیابی به جشنواره‌هاست و باید به دنبال سوژه جدید و کارهای خلاقانه باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار