معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از بازدید رایگان موزه‌های استان در هفته گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 30 September 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، مهران حسنی اظهار کرد: برنامه‌های متنوع در هفته گردشگری در راستای فرهنگ‌سازی و آشنایی با موضوع گردشگری با رکن توسعه استان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: این برنامه‌ها با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی چون دفتر امور شهری و روستایی، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها، راه‌آهن شمال، کانون پرورش فکری، انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط با این حوزه در حال برگزاری است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: در کنار برگزاری تور آموزشی راهنمایان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در هفته گردشگری، 30 تور مختلف شهر و استان‌گردی برای قشرهای مختلف چون دانش‌آموزان، دانشجویان، سالمندان، ایثارگران و خبرنگاران در شهرهای  استان برگزار می‌شود.
حسنی از آموزش به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه گردشگری در کشور یاد کرد و بیان داشت: سه دوره آموزش رایگان ارزیابی و ایمنی و بهداشت، بازارداری و مشتری‌مداری و پکیج‌نویسی به صورت رایگان توسط موسسات آموزشی در شهرهای آمل، ساری، نوشهر و چالوس برگزار می‌شود.
وی برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، مسابقه نقاشی کودکان در سرای هفت‌گانه فرهنگی هنری شهرداری ساری، نمایش عروسکی در کانون پرورش فکری چالوس، جشنواره بومی و محلی و مسابقه بادبادک‌ها در فرح‌آباد ساری، افتتاح هتل رنگین‌کمان لاریجان و بازدید رایگان موزه‌های استان را از جمله برنامه‌های این استان در هفته گردشگری نام برد.
حسنی ادامه داد: تمامی گردشگرانی که در مراکز اقامتی استان از تاریخ پنج تا هفتم مهرماه اقامت داشته باشند از 20 درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.
معاون گردشگری مازندران از برگزاری مراسم پاسداشت فعالان حوزه گردشگری در هتل بادله ساری خبر داد و افزود: در این هفته تاسیسات گردشگری در محورهای کندوان و سوادکوه به منظور نزدیکی و تعامل بیشتر بخش خصوصی فعال در گردشگری با عنوان نشست هم‌اندیشی گردهم می‌آیند.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به شعار یک میلیارد گردشگر یک میلیارد فرصت، افزود: گردشگری صنعتی سرشار از فرصت است که تنها جنبه اقتصادی و اشتغال‌زایی آن تاکنون مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: گردشگری بزرگ‌ترین صنعت دنیا محسوب می‌شود که با توسعه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، آداب و رسوم و ارزش‌های بومی و ملی هر منطقه مقدمات صلح و دوستی بین‌المللی را فراهم می‌کند و از این‌رو نیز یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار