برخی داده‌ها از وجود یک سری ابهامات در میزان کارکرد و حقوق‌ و مزایای کارکنان منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان حاکی است.
کد خبر: ۱۰۳۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۹ 12 March 2022

به گزارش تابناک قم، بر اساس اطلاعات به دست آمده، کارکرد اکثریت قریب به اتفاق کارکنان منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در اولین ماه از سال جاری، با احتساب اضافه کار و «به طور یکسان» 227 ساعت و 20 دقیقه حضور رد شده است که این هم‌سانی و هماهنگی در نوع خود جای تامل دارد.

از طرفی بدون احتساب روزهای تعطیل عید نوروز و تعطیلات آخر هفته، پرسنل این منطقه اقتصادی می‌بایست روزانه در حدود 11 ساعت بر سر کار حاضر ‌می‌شده‌اند تا عدد کارکرد ثبت شده در سامانه حقوق کارکنان به 227 ساعت 20 دقیقه برسد که چنین رقمی برای کارکنان یک مجموعه اداری، غیرمنطقی و به دور از تصور تلقی می‌شود.

اما ابهام اصلی میزان درآمد و حقوق‌ و مزایای کارکنان منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است. بر اساس داده‌های موجود با این که تقریبا تمامی افراد 227 ساعت و 20 دقیقه کارکرد داشته‌اند؛ با این حال دستمزد اضافه کاری برای برخی از کارکنان لحاظ نشده است.

ابهامات در دریافتی‌های کارکنان شهرک صنعتی سلفچگان

همچنین قابل توجه این که میانگین دریافتی 9 نفر از کارکنان این مجموعه بیش از 30 میلیون تومان و میانگین دریافتی سایر اعضا کم‌تر از 12 میلیون تومان است! به عبارتی مجموع درآمد این 9 نفر که عموما عضو هیئت مدیره هستند تقریبا با درآمد سایر پرسنل برابر است!

اختلاف فاحش درآمد نهایی مدیران و سایر کارکنان در کنار ابهامات ساعات کارکرد و اضافه کاری، این شائبه را تقویت می‌کند فرد یا افرادی در تلاش بودند تا با کاغذبازی دریافتی خود را به بیش از 30 میلیون تومان برسانند!

شایان ذکر این که بر اساس مصوبه هیئت وزیران حداکثر دریافتی کارکنان دولتی می‌بایست هفت برابر حقوق اداره کار باشد و به گفته کارشناسان امر این مصوبه شامل کارکنان مناطق آزاد و اقتصادی نیز می‌شود؛ با این حال دریافتی‌های برخی کارکنان و اعضای هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بسیار بیشتر از مقدار مصوب است.

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار