سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام؛
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: خانه بهداشت کارگری شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت OIEC شهرستان دهلران به عنوان برتر ملی انتخاب شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 08 March 2022

  به گزارش تابناک ایلام؛ سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار کرد:  براساس مفاد قانون کار واحدهای تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه های بهداشت کارگری هستند.

وی گفت:بر اساس بازدیدهای به عمل آمده توسط اعضای شورای استان، وضعیت موجود خانه های بهداشت به لحاظ گوناگون و چک لیست مشخص مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و خانه بهداشت کارگری پالایش گاز ایلام نیز به عنوان کارفرمای نمونه سلامت محور برتر استان انتخاب شد.

وی تصریح کرد : خانه های بهداشت کارگری به منظور ارتقا سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت‌های بهداشتی، همکاری در شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه‌های بین ۵۰ تا ۵۰۰نفر شاغل ایجاد می شوند.

این مسئول ادامه داد: ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است و برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار