دربیست و سومین همایش ملی صنعت سبز از ۹ واحد سبز استان مرکزی قدردانی شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ 06 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، همزمان با برگزاری بیستمین و سومین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در کشوربصورت وبینار ، این مراسم با حضور مقامات استانی و مدیران صنایع استان در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این مراسم گفت : صنعت سبز به صنعتی اطلاق می‌شود که بر اساس معیارهای زیست‌محیطی و بنا به تشخیص سازمان حفاظت محیط‌زیست، تلاش قابل‌تقدیری در طول سال مورد نظر در راستای حفظ محیط‌زیست انجام داده باشد.
مصطفوی همچنین هدف از انتخاب صنایع سبز را تشویق صاحبان صنعت برای رعایت شاخص‌های محیط زیستی عنوان کرد وافزود :استان مرکزی یکی از استانهای صنعتی است و باید در کنار توسعه صنعت حفاظت از محیط زیست هم مدنظر قرار گیرد و در کنار توسعه اجرای الزامات زیست محیطی هم ضروری است.
وی یادآورشد : رعایت استانداردهای زیست محیطی، ایجاد سیستم پایش لحظه ای، استقرار واحد ایمنی، بهداشت ومحیط زیست، استقرار نظام مدیریت سبز، ایجاد توسعه وراهبری فضای سبز و آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی از جمله شاخص های عمومی و مدیریت انرژی، مدیریت منابع آب، مدیریت پسماند و گواهی نامه مهارت های زیست محیطی ازدیگر شاخص های اختصاصی انتخاب واحدهای صنعتی سبز محسوب می شود.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهارداشت : بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در استان و در نهایت در سازمان حفاظت محیط زیست کشور از بین واحدهای صنعتی و معدنی فعال که در حوزه محیط زیست اقدامات و عملکرد مثبتی داشته اند شرکت گام اراک وشرکت نفت پاسارگاد بعنوان واحد سبز ملی انتخاب و موفق به دریافت تندیس سیمین کشور شدند.
گفتنی است در این مراسم از ۷ واحد صنعتی استان که اقدامات موثری در راستای حفظ محیط زیست و عملکردی مناسب درراستای کاهش و جلوگیری از صدمات محیط زیست و ارتقاء و گسترش فرهنگ زیست محیطی داشته اند با اهدا لوح قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار