کد خبر: ۱۰۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 29 September 2015

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: کالاهای خارجی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند به کشور مبداء بازگردانده می‌شوند.

نیره پیروزبخت درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد توجه و دقت زیادی در کنترل کالاهای وارداتی به استان دارد و اجازه نمی‌دهد کالاهای بی‌کیفیت خارجی به مصرف مردم برسد.

وی افزود: براین اساس بدون اغراق باید گفت، تعداد کالاهای خارجی که مشمول استاندارد اجباری هستند از تعداد کالاهای ایرانی بیشتر است.

وی ادامه داد: علاوه براین، شرکت‌های بازرسی سازمان استاندارد در کشورهای مختلف مستقر هستند و وظیقه صدور گواهینامه صادرات و کنترل کیفیت کالاهای وارداتی به کشور را به عهده دارند.

وی اضافه کرد: هرچند سازمان ملی استاندارد سعی دارد کالاهای وارداتی را درمدت زمان کوتاهی در گمرک نگه دارد ولی درهمین مدت زمان آزمایش‌ها و بررسی‌های لازم برای کنترل کیفیت کالاها را به خوبی انجام می‌دهد.

وی گفت: تاکنون محموله‌های زیادی ازکالاهای وارداتی به استان‌های مختلف از جمله البرز به دلیل عدم رعایت فاکتورهای استاندارد ایران به کشورهای مبداء و تولید کننده بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: هر ازچند گاهی شاهد انتشار ارجاع محموله‌هایی از کالاهای وارداتی به کشورهای مختلف درجراید هستیم که این نشان دهنده جدیت سازمان استاندارد در کنترل کیفیت این کالاها است.

این مسئول در پایان گفت:‌ سازمان استاندارد در مقابل ایمنی و سلامت مردم مسئول است و اجازه نمی‌دهد توزیع کالاهای وارداتی غیراستاندارد سلامت شهروندان را به خطر بیندازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار