معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب گفت: دولت سیزدهم حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان و جبران عقب ماندگی های عمیق در این بخش را به عنوان یک اولویت در بالاترین سطح پیگیری می کند.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 28 February 2022

به گزارش ایرنا، محمد جوانبخت روز دوشنبه در بازدید از تصفیه خانه شرق اهواز افزود: موضوع آبرسانی به مناطق مختلف خوزستان، تکمیل طرح انتقال آب غدیر و همچنین فاضلاب شهرهای این استان به ویژه اهواز مورد توجه ویژه دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر در ۲ بخش آب و فاضلاب گام های خوبی در استان برای حل این چالش ها برداشته شده است، ادامه داد: آبرسانی و تکمیل آب شرب شهر اهواز طی ۲ مرحله در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

جوانبخت ادامه داد: فعالیت خوبی برای ساماندهی فاضلاب اهواز انجام شده است به طوری که هم اکنون شبکه فاضلاب اهواز در ۲۰۰ نقطه در حال اصلاح ، تعمیر و توسعه است.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو، افزود: شرایط خاص زمین شناسی اهواز از جمله وضعیت خاک و سطح بالای آب موجب شده تا اجرای شبکه فاضلاب در این شهر با چالش های فنی مواجه باشد که با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم با تکمیل این شبکه مشکل فاضلاب اهواز به طور کامل حل می شود.

وی با بیان اینکه اجرای فاضلاب اهواز در برخی مناطق نیازمند تجهیزات زیاد است ادامه داد: انتظار از مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار بخش مهمی از طرح فاضلاب اهواز به دلیل تجربه زیاد در اجرای طرح های عمرانی سخت در سطح کشور بسیار بالاست و این انتظار وجود دارد که با کار جهادی سختی ها و موانع فنی این طرح در حداقل زمان برطرف شود.

جوانبخت حل مشکل فاضلاب اهواز نیاز به کار جهادی دارد، گفت: کارهای انجام نشده در بخش فاضلاب اهواز زیاد است و با توجه به حجم عقب ماندگی در این بخش رابطه پیمانکار و کارفرمایی را باید کنار گذاشت و همه به عنوان یک سرباز که از امر ولایت تبعیت می کند در صحه حضور داشته باشیم و این تکلیف به جا مانده را در کمترین زمان ممکن به ثمر رساند.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تا کنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی مواجه شود.

به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور ماه سال جاری رییس جمهوری در اولین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در اولین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام های صورت گرفته را پیگیری و دستور لازم برای حل موانع را می دهد.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار