استاندار مرکزی گفت: رشد هشت درصدی برای کشور و هفت و ۲ دهم درصدی برای این استان در سال آینده هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 24 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه
تحقق این مهم می‌تواند نجات بخش شرایط اقتصادی کنونی باشد افزود:کانون تمرکز دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی است و از همه فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدماتی استان انتظار می‌رود در تحقق این مهم نقش‌آفرینی کنند.
وی یادآورشد: کانون تمرکز دولت در سال جاری واکسیناسیون عمومی و کنترل بیماری کرونا بود که با همکاری و زحمات برون دستگاهی به خصوص کادر درمان و همکاری مردم توفیقات مهمی به دست آمد و اکنون که در پیک ششم این بیماری قرار داریم میزان مبتلایان و جان باختگان این ویروس در کشورمان نسبت به دیگر کشورها بسیار پایین است.
استاندار مرکزی افزود: به غیر از یک یا ۲ شهرستان، مابقی شهرستان‌های این استان سرآمد صنایع مختلف هستند و از اداره کل صنعت، معدن و تجارت انتظار می‌رود نسبت به توزیع عادلانه منابع و توجه ویژه با تمامی ظرفیت های صنعتی استان نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
مخلص‌الائمه اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری اقتصاد نفتی موجب فروریختگی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در طول تاریخ حیات اقتصادی کشور بوده و بعد از سال های دهه ۵۰ که با افزایش شدید قیمت نفت مواجه شدیم، نحوه اداره امور کشور به سمت و سویی رفت که اکنون در پدیده ای با عنوان ناکارآمدی ناشی از دیوانسالاری دست و پا می‌زنیم.
وی اضافه کرد: برای حرکت به سمت آینده سه مولفه وزن گذشته، فشار حال و کشش آینده را باید در نظر داشته باشیم که بسته به اینکه کدام یک از این سه مولفه قدرت بیشتری داشته باشد، مسیر کشورمان را به سمت پیشرفت ترسیم می‌کند.
استاندار مرکزی گفت: نظام اداری کشور درگیر وزن گذشته ای است که ناشی از اقتصاد نفتی بوده و امروز به یک بروکراسی بیمار و زمین گیر تبدیل شده که توانایی درمان خودش را هم ندارد اما با این وجود نقاط بسیار امید بخشی در مسیر پیش روی ما قرار دارد که با عنوان کشش آینده خودنمایی می‌کند و امیدواریم در استان مرکزی این کششش آنقدر قدرتمند باشد که که هم وزن گذشته و هم وضع حال را کنترل و ما را به سمت یک اینده روشن هدایت کند.
مخلص‌الائمه افزود: برای طی شدن این مسیر گفتمان اداری حاکم استان گفتمان مسئله محوری است و همه دستگاه ها و اجزای این نظام اداری در سطح استان باید توجه جدی به سمت مسائل بخش خودش باشد.
وی ادامه داد: مسئله به عنوان مانعی است بین وضع موجود و وضع مطلوب قرار می گیرد و اجازه نمی دهد یک سیستم به شرایط مطلوب دست یابد و برخی موارد نیز این موانع سلامت، امنیت و پایداری مجموعه را به طور کلی به خطر می‌اندازد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: از مدیران تقاضا داریم به این گفتمان توجه کنند و مسائل حوزه خودشان را شناسایی کنند و با اولویت بندی در راستای حل مشکلات و مسائل گام برداریم.
مخلص‌الائمه گفت: آحاد مردم می‌دانند که دولت سیزدهم اقتصاد کشور را در چه شرایطی از رشد، بهره‌وری، بدهی، شاخص‌های نقدینگی و تورم دراختیار گرفت و در این شرایط که با پاره‌ای از محدودیت‌های جدی مانند محدودیت در حوزه منابع انسانی، منابع مالی و زمان مواجه هستیم طبیعی است که باید با اولویت بندی مسائل را پیش ببریم و مسئله ای را پیگیری کنیم که حل آن، بیشترین تاثیر مثبت را داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار