رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه افراد مبتلا به فشار خون و دیابت بیشتر مراقب خود باشند، ادامه داد: هرگز اومیکرون را ساده فرض نکنید و بدانید که این سویه جدید بدون دریافت سه دز واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی فرد را از پای در می آورد.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 21 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد رحمانیان در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای دانشگاه علوم پزشکی جهرم با ابراز نگرانی درباره اینکه اومیکرون تهدیدی جدی برای افراد با بیماری‌های زمینه‌ای است، گفت: این نکته حائز اهمیت است که افراد بالای ۵۰ سال با بیماری‌های زمینه‌ای، سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به دیگران دارند و اومیکرون برای آنها خطری جدی است.

به گفته وی اگر سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه ای تا کنون اقدامی برای واکسن نداشته‌اند حتماً واکسیناسیون خود را کامل کنند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به فشار خون و دیابت بیشتر مراقب خود باشند، ادامه داد: هرگز اومیکرون را ساده فرض نکنید و بدانید که این سویه جدید بدون دریافت سه دز واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی فرد را از پای در می آورد.

رحمانیان با بیان اینکه گروه سنی ۲۰ تا ۵۰ ساله بیشتر از سایر گروه‌های سنی انتقال‌دهنده بیماری در جامعه هستند، اضافه کرد: به مردم توصیه می‌کنیم حتماً واکسیناسیون خود را کامل و سریع برای دریافت دز سوم واکسن اقدام کنند.

وی با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی گفت: طبق دستور وزارت بهداشت مدت قرنطینگی فرد مبتلا ۵ روز است، اما این به معنای رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست و فرد ملزم به رعایت آن است. همچنین افراد بدون علائم که در تماس با بیماران مبتلا علامت‌دار بوده اند، می‌توانند پخش ویروس با بار بالا داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: نگران مادران باردار و کودکان هستیم. به دلیل عدم واکسیناسیون کامل در آن‌ها، این دو گروه حساس و در معرض خطر بیماری قرار دارند. تا کنون در شهرستان ۵۰ درصد از مادران باردار و ۱۳۰۰ نفر از گروه سنی زیر ۱۲ سال تحت واکسیناسیون کرونا قرار گرفته‌اند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار