مسئول امور بین الملل و دیپلماسی شهری شهرداری یزد: هم اکنون با ۷ شهر پیمان خواهر خواندگی داریم و در تلاشیم با ۱۳ شهر دیگر نیز پیمان خواهرخواندگی ببندیم.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 20 February 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، عاشق طوس در برنامه رادیویی صدای شهر گفت: شهر یزد در حال حاضر با ۷ شهر ۷ مرحله قرارداد خواهر خواندگی را گذرانده و رسما خواهر خوانده اس.خواهر خواندگی یزد با ۲۰ شهر جهان


وی افزود: ۱۳ شهر دیگر نیز در برنامه قرار دارند تا سه سال آتی قرار داد خواهد خواندگی انها بسته شود.


مسئول امور بین الملل و دیپلماسی شهری شهرداری یزد گفت: نخستین پیمان خواهر خواندگی یزد از سال ۱۳۷۹ انجام شد ، اما عملا قراداد‌های خواهر خواندگی مربوط به دو تا سه سال اخیر هستند.

وی با بیان اینکه پیمان‌ها ۴ سال بود ادامه داد: برای اینکه پیمان خواهر خواندگی منحصر برای یک دوره مدیریت شهری نباشد به ۱۰ سال افزایش یافت و ازسال ۹۸ با قید اتوماتیک تمدید می‌شود.


مسئول امور بین الملل و دیپلماسی شهری شهرداری یزد در مورد دستاورد‌های خواهر خواندگی گفت:هنوز در شهر یزد در خصوص ارتباطات بین المللی و بین شهری درآغاز کار هستیم و زود هست تا در مورد اثرات بلند مدت آن صحبت کنیم اماتجربه این موضوع در شهر‌های بزرگ وجود داشته است.


عاشق طوس گفت: آنچه از دید ما مورد نظر هست معرفی شهر یزد به عنوان شهر تاریخی و گردشگر پذیر است.


عاشق طوس ادامه داد: عراق و سوریه به عنوان همسایگان نزدیک ارتباطات زیادی با ما دارند و آخرین لایحه خواهر خواندگی که ارائه داریم با کربلای عراق و حلب سوریه برای خواهر خواندگی است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار