در پایان این جشنواره، مرشد رضا اکبری از مازندران توانست در بخش مُدرن نوازی، سردم سیمین این دوره از جشنواره را نصیب مازندران کند ، همچنین در بخش همنوازی نیز با حضور مرشد مانی مرادیان و مرشد احسان حدادی گلوگاهی هم مازندران توانست دیپلم افتخار این دوره از جشنواره را کسب نماید.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ 20 February 2022

به گزارش تابناک مازندران ، در حضور دکتر حمید سجادی وزیر محترم ورزش و جوانان ،سردار باران چشمه رئیس فدراسیون پهلوانی، پهلوان باشی کشور دکتر جابر صادق زاده و روح الله طورسوادکوهی سرمربی تیمهای ملی و جمعی از روئسای هیاتها و مسئولین فدراسیون، برگزیدگان مرحله نهایی دهمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین معرفی وتقدیر شدند.

دهمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در حالی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقیایی و استفاده از نمونه ها و الگوهای موجود در هنر مرشدی برگزار شد که در این دوره بیش از 85 اثر از استانهای گلستان، قزوین، تهران، همدان، لرستان، کرمانشاه، اصفهان، آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، مازندران، خراسان رضوی، زنجان، منطقه آزاد ارس، یزد، خراسان جنوبی و البرز به دبیرخانه این جشنواره مستقر در فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ارسال گردیده بود.
در نهایت و مرحله پایانی این جشنواره از صبح روز سه شنبه 26 بهمن ماه 1400 همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز ملی گرمیداشت مقام پدر با حضور 37 مرشد برتر کشور در تالار اندیشه تهران واقع در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی  آغاز به کار کرد.

در این جشنواره مرشدان راه یافته به مرحله نهایی به مدت 6 دقیقه در دو بخش ضرب نوازی سنتی و مدرن به هنرنمایی می‌پردازند و 11 داور مطرح کشوری، آواها و نواهای مرشدان را مورد قضاوت قرار دادند.

در پایان این جشنواره مرشد رضا اکبری از استان مازندران توانست در بخش مُدرن نوازی، سردم سیمین این دوره از جشنواره را نصیب مازندران کند ولی این پایان کار نبود ، در بخش همنوازی نیز با حضور مرشد مانی مرادیان و مرشد احسان حدادی گلوگاهی هم مازندران توانست دیپلم افتخار این دوره از جشنواره را کسب نماید.


لازم به ذکر است: این رویداد ملی از ورزش های زورخانه ای با حمایت و همکاری ستودنی رسانه ملی به صورت زنده و مستقیم از شبکه های ۳ و ورزش پوشش داده شد .

 رونمایی از سرود ملی ورزش زورخانه ای، اجرای آیین های زورخانه ای توسط گروه جوانمردان ایران زمین، اجرای مرشدان برتر دوره های گذشته و ... بخش هایی از برنامه اختتامیه بود.


در پایان روح الله طورسوادکوهی با حضور در اختتامیه این جشنواره از زحمات استاد امیر کمالی رییس کمیته مرشدان مازندران تقدیر و تشکر بعمل آورد 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار