مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان چالوس از تعطیلی 64 مرکز و اماکن غیربهداشتی متخلف در 6 ماه گذشته خبر داد و گفت: یک‌هزار و 810 کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز طی این مدت کشف و معدوم شد
کد خبر: ۱۰۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 29 September 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان چالوس، رحمت‌اله بیابانی  در همایشی که به‌مناسبت روز بهداشت محیط و با حضور مسئولان شهرستان چالوس، رؤسای اتحادیه‌های مختلف و پرسنل واحدهای مختلف شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و در هتل گلسار چالوس برگزار شد، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تسلیت جان‌باختگان حادثه‌ منا  با ارائه تعریفی از بهداشت محیط اظهار کرد: ارزیابی و کنترل تمام عوامل محیطی که به‌شکلی بر روی سلامت جسمی، روانی و اجتماعی انسان تأثیر داشته و یا خواهد داشت و این عوامل در شرایط اقلیمی، اجتماعی و صنعتی مختلف متفاوت است.
وی با تاکید بر داشتن دقت عمل در کنترل بهداشتی و نظارت مستمر تصریح کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های بهداشت محیطی خطری جدی برای قطع سیکل انتقال عوامل مخاطره‌آمیز محیطی است یعنی محیط را برای انتقال عوامل خطر به میزبان مسدود می‌کند، بنابراین نیازمند توجه کافی است.
وی با اعلام اینکه واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان چالوس در 6‌ ماه نخست امسال 6 هزار و 207 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی داشت، بیان کرد: این واحد توانست در نیمه نخست امسال 101 مورد معرفی متخلفان به دادگاه و تعزیرات، تعداد 112 مورد نمونه‌برداری از نان و 81 مورد نمونه‌برداری از موادغذایی را به‌ انجام داد.
 مسئول واحد بهداشت محیط چالوس از تعطیلی 64 مرکز و اماکن غیربهداشتی متخلف در 6 ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان چالوس توانست در این مدت یک‌هزار و 810 کیلوگرم مواد غذایی فاسد را کشف و معدوم کند.
وی با اشاره به اینکه در نیمه‌نخست امسال 6 هزار و 360 نفر از افراد به‌صورت چهره به چهره آموزش دیدند، ادامه داد: تعداد افراد آموزش دیده در قالب آموزشگاه بهداشت صنوف و تعداد کارت‌های بهداشت صادر شده نیز در این مدت توسط واحد بهداشت محیط به‌ترتیب 243 نفر و یک‌هزار و 844 فقره است.
بیابانی تعداد موارد رسیدگی به شکایات در قالب ماده 688 را در مدت 6‌ماه 157 مورد عنوان کرد و افزود: تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی شهرها و روستاها نیز در مدت 6‌ ماه نخست امسال به 28‌ هزار و 402 مورد رسیده است.
وی در پایان تعداد نمونه‌برداری و آزمایش باکتریولوژیکی آب آشامیدنی شهرها و روستاهای شهرستان چالوس را 530 مورد اعلام کرد و گفت: واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس در نیمه‌نخست امسال توانست تعداد یک‌هزار قلیان را جمع‌آوری و معدوم کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس نیز با بیان اینکه برگزاری این‌ همایش در حقیقت تجلیل از تلاش‌های افرادی‌ است که در زمینه سلامت جسمی، روحی، روانی، اجتماعی و معنوی همه افراد جامعه نقش مؤثری دارند، گفت: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان« کودکان آینده ما هستند؛ از محیط و سلامت آنها محافظت کنیم» است.
حدیث گردکلی اظهار کرد: واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس در حقیقت تلاش‌گران بی‌نام و نشانی هستند که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی حتی در ایام تعطیل و به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت هستند.
وی با بیان اینکه واحد بهداشت چالوس با برخورداری از یک تیم قوی فعالیت‌های چشم‌‎گیری دارد،تصریح کرد: این واحد توانست در حوزه کاری خویش سهم 25‌درصدی در تعلیم سلامتی افراد را به‌خوبی ایفا کند که 75‌درصد از این آموزش‌ها به ادارات و نهادها مرتبط است.
گردکلی با قدردانی از تمام افرادی‌ که در حوزه شهرها و روستاها با واحد بهداشت و درمان شهرستان همکاری دارند، بیان کرد: با توجه به گستردگی فعالیت‌های بهداشت محیط نیازمند همکاری و تعامل تمام مسئولان و مدیران با این واحدها هستیم.
وی با اشاره به برخورد ناشایست برخی از افراد با متصدیان واحد بهداشت محیط متذکر شد: برخی اوقات شاهد برخورد بد افراد با کارکنان واحد بهداشت و درمان هستیم که از روسای اتحادیه‌ها می‌خواهیم تا در این زمینه آگاهی‌های لازم را به افراد بدهند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس اضافه کرد: اگرچه کار واحد بهداشت محیط طاقت‌فرسا و سخت است، اما همت پرسنل بهداشتی زبانزد بوده و در پیشبرد اهداف سلامت بازوی توانمند شبکه بهداشت و درمان هستند.
وی در پایان به تغییر فرهنگ افراد و آموزش‌های مناسب در این زمینه تاکید کرد و گفت: برای تحقق شعار سال سازمان جهانی بهداشت همگی باید تلاش کنیم تا کودکان ما محیط‌زیست سالمی داشته و آینده ما را به‌درستی بسازند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار