معاون دادستان قم با بیان این‌که رفتار و عمل اراذل‌ و اوباش به‌صورت محسوس و نامحسوس در استان رصد می‌شود، از تشدید طرح‌های مقابله و برخورد با اراذل‌واوباش در آخر سال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 19 February 2022

به گزارش تابناک قم، روح‌الله مسلم خانی با اشاره به برگزاری ماهانه کمیته استانی مقابله با اراذل‌ و اوباش و جرائم خشن در دادسرای قم، افزود: این کمیته به‌منظور هم‌افزایی نهادهای امنیتی استان درخصوص رصد و شناسایی رفتار و عمل اقدامات اراذل‌ و اوباش و صدور دستورات قضایی برای برخورد قاطع با برهم زنندگان آسایش و امنیت عمومی شهروندان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در ماه‌های اخیر چند طرح مقابله با جرائم خشن در استان اجرا که منجر به دستگیری تعدادی از متهمان، کشف سلاح سرد و گرم، کشف مشروبات الکلی و مواد محترقه و توقیف خودرو و موتورسیکلت آنان شد.

وی رصد اقدامات تحریک‌آمیز و قدرت‌نمایی این افراد در فضای مجازی را نیز از وظایف این کمیته خواند و گفت: با هر گونه قدرت‌نمایی و انتشار مطالب خشونت‌آمیز و یا انتشار تصاویر سلاح گرم و سرد در فضای مجازی برخورد سریع و قاطع صورت خواهد گرفت و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

مسلم خانی از اجرای تمهیدات ویژه و شروع اقدامات پیشگیرانه در رابطه با چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: در این رابطه متهمان سابقه‌دار و تعدادی از سازندگان و فروشندگان مواد محترقه و آسیب‌زا شناسایی و برخی احضار و هشدارهای جدی به آن‌ها داده شد.

وی با تاکید بر این‌که تمامی تحرکات اراذل‌واوباش و قانون‌شکنی و رفتارهای مجرمانه آن‌ها در جامعه و فضای مجازی به‌صورت محسوس و نامحسوس رصد می‌شود، بیان کرد: برخورد با برهم زنندگان نظم، آرامش و امنیت مردم، مقتدرانه، مستمر، قانونی و بدون اغماض خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار