کد خبر: ۱۰۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 29 September 2015
تابناک بوشهر: رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت دشتستان گفت: فعالیت معادن در حاشیه رودخانه های دشتستان با مجوز سازمان آب منطقه ای صورت می گیرد که باید جهت جلوگیری از آسیب به بستر رودخانه و محیط زیست بر نحوه و میزان برداشت این بهره برداران نظارت بیشتری شود.

 شهسوار قائدی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در حال حاضر 158واحد تولیدی صنعتی در این شهرستان مستقر هستند که 103 واحد آن با دوهزار و 193 نفر اشتغال فعال هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به حوزه بازرسی و نظارت بر بازار بعنوان مهمترین مقوله کاری این سازمان بیان داشت:در یک سال گذشته، 29هزار و 756 بازرسی از واحدهای صنفی سطح شهرستان صورت گرفته است، که طی این بازرسی ها، یکهزارو 22 پرونده تخلفاتی تشکیل و با برآورد تخلفات بیش از هفت میلیارد ریالی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.
وی اضافه کرد: کمترین نوع تخلف مربوط به درج قیمت اجناس در واحدهای صنفی است و بیشترین آنها در خبازی ها با داشتن 145 پرونده، برای کم فروشی و استفاده از جوهرقند صورت گرفته است.
قائدی یادآور شد: کمیته آرد و نان با متخلفان کم فروش و استفاده کنندگان از جوهرقند در نانوایی ها بشدت برخورد می کند بطوری که با پیگیری و نظارت هایی که از سوی این اداره و شبکه بهداشت و درمان دشتستان صورت گرفت، استفاده از جوهر قند در نانوایی های این شهرستان در حد صفر رسیده است.

وی از اشباع نانوایی در شهر برازجان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر 200واحد خبازی در دشتستان فعال است که 80واحد آن در برازجان است و صدور مجوز خبازی جدید به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان ادامه داد: رصدکردن و نظارت دائمی بر هشت هزار واحد صنفی بدون کمک مردم امکان پذیر نخواهد بود بلکه باید مردم با ارتباط با سامانه 124تخلفات صنفی را گزارش کنند.

این مسئول درخصوص انتقال صنوف آلاینده برازجان به خارج از محدوده شهری اظهارداشت: انتقال صنایع آلاینده موضوعی است که نیازمند یک حرکت جمعی است و یک کارگروه قوی و منسجم باید در این زمینه تلاش کنند.

قائدی خاطرنشان کرد: کارگروه انتقال صنوف آلاینده به ریاست فرماندار دشتستان فعالیت کارشناسی خود را در این زمینه انجام می دهد و تمامی دستگاه های عضو کارگروه باید بیشتر از گذشته به این موضوع اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: توجه به وضعیت دسترسی و مهیا کردن زیرساخت های لازم برای ادامه فعالیت صنوف آلاینده از مواردی است که در بحث انتقال این صنوف باید به آن توجه شود.

قائدی یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید را رونق کسب و کار دانست و عنوان داشت: با شروع به فعالیت دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در زمینه اشتغال زایی و رونق کسب و کار صورت گرفته است که از آن جمله می توان به تلاش استاندار بوشهر در بحث تولید و افزایش سرمایه لازم اشاره کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار