مدیر کل محیط زیست کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه از فعالیت ٩ ایستگاه سنجش آلودگی هوا به صورت دائمی در استان خبر داد و گفت: از فروردین تا دی ماه سال جاری در شهر کرمانشاه وضعیت اضطرار یا بحران گزارش نشده و فقط ۱۹ روز در وضعیت هشدار قرار گرفتیم.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 05 February 2022

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ما ۹ ایستگاه پایش و سنجش آلودگی هوا داریم که به صورت دائمی در حال گزارش دادن به اداره کل هستند و در هر لحظه‌ای امکان بررسی آن وجود دارد به محض اینکه توده‌های هوا شکل بگیرد، معمولا سازمان هواشناسی وضعیت جوی ناپایدار را به ما اعلام می‌کند، به این ترتیب همکاران ما در وضعیت آماده باش قرار می‌گیرند.

وی افزود: وضعیت خاص در روز‌های غیر تعطیل ساعت ۶ صبح به اداره کل مدیریت بحران استانداری اطلاع داده می‌شود تا تصمیمات لازم در این راستا اتخاذ شود.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت‌های سالم، ناسالم و بحرانی، خاطر نشان کرد: در صورتی که شاخص آلایندگی ۳۵۰ به بالا را نشان دهد وضعیت بحرانی بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ اضطرار ۱۰۰ تا ۲۵۰ هشدار و تا ۱۰۰ وضعیت سالم است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته در شهر کرمانشاه اصلا وضعیت بحرانی نداشتیم به آمار آلودگی اشاره کرد و گفت: از فروردین تا دی ماه ۱۴۰۰ در شهر کرمانشاه وضعیت اضطرار یا بحران نداشته و ۱۹ روز در وضعیت هشدار قرار گرفتیم.

وی گفت: خوشبختانه اکنون وضعیت هشدار هم نداریم، وضعیت هوا سالم و گاهی اوقات مه مشاهده می شود و آنچه افق دید را کم می‌کند مه است.

لازم به ذکر است که شهرستان قصر شیرین به این دلیل که ورودی استان کرمانشاه است، توده‌های هوایی به محض ورود به استان وارد این شهرستان می‌شوند و  کانون تشکیل آن‌ها سوریه و عراق است، به همین دلیل میزان آلودگی توده‌های هوایی وارده از آن سمت مشخص است.

گفتنی است ایستگاه‌های مختلفی شامل یک ایستگاه در اسلام آباد غرب، ۴ ایستگاه در کرمانشاه و یک ایستگاه در خروجی استان کرمانشاه کنگاور وجود دارد که به ارزیابی آلودگی هوا می‌پردازند.

به علاوه این ذرات معمولا درشت دانه بوده و بالای ۲ و نیم میکرون هستند که به دلیل سنگینی در ابتدای ورود به استان در مناطق حاشیه‌ای و مرزی نشست می‌کنند  و ذرات ریز دانه سبک مسیر را طی و وارد عرصه‌های داخلی کشور می‌شوند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار