خوب اینجا وزارت بهداشت می گوید وضعیت خویی حاکم نیست و این سویه بیشتر سنین پایین را هدف قرار می دهد ،از سویی نیز همین سنین پایین در انتقال ویروس بلای جان سنین بالا شده اند !
کد خبر: ۱۰۲۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 03 February 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی::سویه جدید کرونا به شدت هرچه تمامتر کشور را در نوردیده است.

نقشه کرونایی کشور به سرعت از نیلی به سرخی تغییر رنگ داده و روزانه به تعداد شهرهای نارنجی و قرمز افزوده می شود.

مسوولین بهداشت ودرمان که عمق فاجعه را درک کرده اند، مرتب هشدار می دهند که سرعت انتشار این سویه از پیک های پیشین بیشتر است .

همین سرعت انتشار و دوری مردم از پروتکل ها باعث خواهد شد تا حجم مراجعین به مراکز درمانی زیادتر و بستریها افزایش یابد ،انوقت امکانات و‌تجهیزات درمانی جوابگوی این حجم از بیمار کرونایی نیست و به واقع میتوان گفت فاجعه بار خواهد شد.

در این بین ،تشتت تصمیم گیری ها و تکثر مواضع مسئولین قوز بالا قوز شده است 

یکی می گوید ؛امکان تعطیلی مدارس به صورت سراسری وجود ندارد 

آن یکی می گوید اختیار تعطیلی به استانداران داده شده و بعد از ساعتی همان اصلاح می کند و‌می گوید منطورم اختیار تعطیلی سراسری استان نیست.

دیگری که در کمیسیون مجلس است می فرماید که بدلیل تاثیر منفی تعطیلی ها بر آموزش ،تعطیلی سراسری منتفی است.

آن دیگری می گوید ستاد کرونا سریعا تصمیم درست درباره بازگشت محدودیت ها را اعمال کند.

این وسط می ماند مردم و‌مسئولین استان ها که مانده اند کدام فرامین را به مرحله اجرا بگذارند و به کدام توصیه و دستور عمل کنند !

آقایان مسئول ارشد !خداوکیلی خودتان را جای مدیران استان ها و مردمی بگذارید که گوش به زنگ تصمیمات ستاد کرونای ملی ایستاده اند 

به کدامین فرمان عمل کنند !؟بالاخره تعطیل کننده یا نکنند ؟!حرف کی حجت است ؟مگر به گفته رهبری انقلاب تصمیم ستاد کرونا و‌وزارت بهداشت حجت نیست ؟!

خوب اینجا وزارت بهداشت می گوید وضعیت خویی حاکم نیست و این سویه بیشتر سنین پایین را هدف قرار می دهد ،از سویی نیز همین سنین پایین در انتقال ویروس بلای جان سنین بالا شده اند !

اینقدر دست دست نکنید که وقتی به خود آیید نقشه کشور صد درصد قرمز شده و‌ تختی برای بستری پیدا نشود،آنوقت فاجعه بار خواهد بود .

دوستان عزیز ستاد ملی توجه داشته باشید زمانی شما زمام امور کشور را در دست گرفتید که پیک ها کار خود را کرده بودند و محدودیت های اعمال شده تتمه تصمیمات دولت قبل بود

شما تجربه مقابله با بحران ناشی از پیک ها را ندارید !پس لطفا ابتدا مرجع تصمیم گیری برای مقابله با سویه جدید را یک کاسه کرده تا با تصمیمات متعدد مردم را دچار سردرگمی نکنید .

آن وقت تصمیمات منطقی بر اساس واقعیات میدانی اتخاذ شود ،نگذارید سلامت مردم به عملکرد ها و سیاست بازی ها گره زده شود .

بهترین و‌معقولترین تصمیم قطع زنجیره ابتلا از طریق تعطیلی دو هفته ای مدارس مناطق نارنجی و قرمز است ،چون آنان خطرناکترین ناقلین خاموش کرونا محسوب می شوند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار